Wednesday, 14 January 2015

Deko Rumahku Syurgaku


haaaaa... jom kita berdeko...

masih ada lg ruang kosong yg sayang nak usik... sbb sue ni jenas suka rumah yg lapang... senang nak menyapu... hahaha.. malas nak mengelap kalu byk perkakas... bkn malas.. tp masa tu tak de...
tp kesian sgt kat tetamu yg datang rumah kitorang... masuk jea rumah... terpinga2 nak duduk kat mana... sbb xde sofa... rumah zaman sekarang kalu xde sofa ni memang pelik kan... sue perhatikan tetamu sue... diorang akan duduk atas tangga... uhhukkk... kesian kan...
 


tangga ni biasanya tempat tetamu duduk... selepas terpinga2 tak tahu nak bersila kat mana...
maklum lah... firstime jumpa rumah kosong... wakakaka.

sue pulak tak nak beli sofa sbbnya malas nak jerit kat anak2 yg suka panjat... sekali jatuh berdetum kepala... hadoiiii... sekali pening kapala sue...
akhirnya... beli lah jugak....
tetamu datang tak de lah rasa segan sgt nak pelawa suh duduk tu...

Dari Abu Hurairah R.A katanya: “ Rasulullah SAW bersabda: Sesiapa yang beriman dengan Allah dan hari kiamat, maka janganlah dia menyakiti tetangganya. Dan sesiapa yang beriman dengan Allah dan hari kiamat, hendaklah dia memuliakan tetamunya. Dan sesiapa yang beriman dengan Allah dan hari kiamat, hendaklah dia berkata yang baik atau diam.”
– hadith riwayat Muslim

kita muliakan tetamu dgn memberi tempat duduk yg selesa... :)









Para ni memang nampak simple dan murah kan... cer kira balik...

sekeping papan tu rm99 x 3 = rm297..
harga besi rm6x6 = rm36
upah pasang rm30

para yg bodoh2 tu jea.. rm363.

huhuhu... cer banding ngan almari kabinet dgn harga tu... mcm2 boleh letak kannnn... tak berhabuk pulak tuh...

tp dah teringin nak beralih ke para punya pasal... mahal pun mahal la...
kena beli bulu ayam lah lepas ni... senang nak libassss... hahaha













taddaaaa... ini lah ruang tamu yg sebelum ni spt rumah org bujang... skrg nampak lah sikit mcm rumah org dah berkawin kan?

 


 haishhh... bantal landing depan TV tu... adehhhhh, mahal siokkkk....
kalu sue tak beli dah... ni asben yg beli... tp sue yg nak... wakakaka
buruk benor bantal kekabu leper dok depan sofa baru beli tauuu....
rm69 satu... cer darab 2...
yg kuning kecik tu... rm24 satu... cer darab 2...
bantal bodoh2 jea dah seratus lebih.... huhuhuhu
 




















 <---lukisan didinding hasil creatif
Nur Sufi Hadaina... malas nak cuci... biarkan jea... baru nampak rumah sue ni ada kanak2 kannnnn... hahaha



















haaaa.... kat dapur pun sue pilih para jugakkk.. adehh... padahal kalu tambah sikit jea lagi dapat kabinet dapur...

para, rack dan pemasangan habis dlm rm600... kalu tambah rm400 lg... dpt kabinet dapur...

tp sue nak para jugak... sbb senang nak ambik brg... cukup lah kabinet bawah yg selalu jd tempat longgokkan barang... wakakaka

kalu terbuka mcm ni... senang nak ambik cawan nak minum... tak perlu tutup bukak kabinet dapur...


















Ruang makan yg masih kosong... biarlah kosong... bagi kanak2 main basikal... ekekeke..





kanak-kanak 2 org suka merajuk...
tak boleh tegur sikit... muncung lah mulut tu.... haishhh... tak tahu dah nak bg mkn apa spy kurang merajukkkk..
asyik nak kena pujuk... nak kena bergurau 24 jam...adehhh..

No comments:

Post a Comment