Tuesday, 5 June 2012

Resepi Agar-agar coklat



Agar-agar coklat sempena anniversery SUEperb MaMa!!

lagu ni asben sue tuju kat sue ketika berbulan madu dulu... echeh! remontik gituh!!
"special dedication to my lovely wife..now and forever.." ----> inilah ayatnya kat fb dulu..

jom layan lagu sambil buat agar2 coklat.



Resepinya :
Agar-agar tali
coklat masakan
susu cair
1000ml air
gula secukup rasa

masak agar-agar, gula dan coklat hingga sebati..

masukkan susu cair... 
xsempat nk ambik gambar tuang susu cair, sbb daina merenget nk dukung..
ni suami yg sambung kacau ni... hihihi

dah sebati semua... tuang ke dlm bekas lerr...

tendedeng!!!! siap sudaaaa... jom mkn duluuuuu!!


ada yg buat berlapis cam ni...

nk buat lapis cam senang jea... mula2 letak yg putih dlm bekas dahulu... 
tunggu 5 minit.. xpayah tunggu beku pun...
terus tuang perlahan2 yg coklat... agar-agar coklat akan turun kebawah yg putih akan naik ke atas...
jd lah cam ni...!!!


sedapnyeeeee... kepekatan coklat yg ori... fuhhh!!! nikmat3...


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


ting tong... ting tong... jom mkn kek anniversary kitoranggggg....

ngeng3... kita sayang sokmo-sokmo... heeeee~
biar kemah keming gituh!!


 ayah ngan daina tiup lilinmama ngan daina potong kek


mari kita pakat2 tengok SUEperb MaMa raikan hari bersejarah 2 thn yg lepas...

                                                               ini dia hari gedik2 kami!!!


di apit oleh ibu dah ayah tercinta...

butang baju asben tercabut... 

bergambar dlm bilik

bergambar kat tingkat 2... rumah ayag bonda yg belum siap lg...

Alhamdulillah... selesai sudah hari yg mendebarkan ini!!!


kuch2 ho tahey jap!!!

persalinan kedua.. gaun

pukul 5 lebih mak andam dah balik... kami pun tukar pakai baju tunang dulu...

dpt la merasa kali kedua baju tunang ni!!!
kalu xpakai pd hari bersejarah ni... tak de harapan nk merasa dah... 
xkan nk pakai pergi kenduri kot... buang tebiat la pulak..
skrg ni baju tu dlm almari utk dibuat koleksi SUEperb MaMa!!!

<<<<<---------- kata pujangga buat suamiku tersayang!!! -------->>>>>

----------->>> "ayg terlalu syg kat abg... sehingga ayg x suka org lain singgah dihati abg"
ayg terlalu syg kat abg... sehingga tiada ruang utk org lain dihati ayg" <<<<---------
Cayang abg!!.. chot2..






Selamat mencuba resepi dr SUEperb MaMa!!!! 

layannnnn...........zassssssssssssssss!










No comments:

Post a Comment