Tuesday, 18 December 2012

Cara masak Nasi Dagang


Assalamualaikum... :)

hari ni sue nk kongsi cara memasak nasi dagang!!...
cara2nya sgt mudah... 1cawan beras nasi dagang... 1cawan beras biasa... segenggam beras pulut...korang agak2 lah sendiri... hik3..
mula2...
tanak beras td mcm biasa...
dah separuh masak...gaul dgn santan..
 
letak dlm pengukus.. kmd taburkan bawang merah..
bawang putih...halba dan halia...
 
kemudian kukus mcm biasalah...
bila aroma dah berlega2 kat dapur tu...
maknanya nasi dagang dah masak la tu...
hihihihi


kmd masak kari ikan tongkol...
sue beli sebut kari adabi jea..
pastu follow resepi kat plastik serbuk kari tu...
insyaAllah sedap... hihihi
 





Selamat mencuba resepi dr SUEperb MaMa!!!
 
tata...titi...tutu...
 
 
 



 
 
 
 

Sunday, 16 December 2012

Kisah Daina!!! episod 2


alahai anak ayah...

masa cuti hari sultan selangor ari tu... sue cuti... asben keje... tinggallah sue ngan daina kat rumah...
huhuhu...  bkn dpt rehat... tp dpt penat... layan si kecik ni...
dah jd kebiasaan... daina bertolak pagi2 ke rumah pengasuh dgn ayahnya... kali ni kena tinggal...

mcm ni lah gayanya bertenggek dlm kete...
siap jeling kat mama lg dpt peluk ayah... huh!


dah kena tinggal... apa lagi mengamuk la... pantang bunyi enjin kete myvi... cepat2 selak langsir kat slidding... bila tengok ayah tak de... melalak lg...



tak nak masuk rumah...dok goyang grill nk kuar... bila keluar... tepuk2 pintu kete sue nk naik kete gi cari ayah... hadoiii... mak buyong ni pun pujuk la.. round2 kat medan selera di tmn seroja... ok kejap... balik rumah mengamuk lg... sbb ayah tak de...

bengkak mata menagis.. rambut pun dah serabai...
hahaha

tak nak masuk rumah... dok depan grill tuuu...
nasib baik ada jiran yg perihatin... tegur daina...

"nape nangis..."
"mai tengok citer kartun ngan Dalila"
daina diam muncung...

pastu sue pun ckp... bawak dalila dtg sini main air lah...

bermulalah aktiviti diorang berendam selama 2 jam... biar betul2 penat...
 
 
bkn main seronok lg berkawan...
 
sue letak semua mainan dlm kolam tu... nak didik daina spy pandai berkongsi dan tidak kedekut...
hihihi... daina tengok jea kwn2 dia main mainan dia... :)
 
 
seronok main... lupa kat ayah kejap...
 
yg paling seronok... tengok dalila gaduh ngan adik dia..
kelakar.. daina jd penonton... kah3..
 
semua dah gigil... balik umah masing2... tido...
daina start tido kul 11.30am bangun kul 4.30pm..
tengok kolam nk main lg...
sambung main air sorang2...
tiba2 ada si cucu jiran yg peramah... 
tegur daina.. sue pun panggil diorang masuk dan main ngan daina...
kebetulan sue masak nasi dagang... bg diorang mkn sambil main ngan daina...
sue pulak cuci lantai... yg dah berzaman tak menyapu..
 
 
 seronok makan sambil berendam..
 
........................................................................................................................................
 
 
Kata pujangga, ada empat faktor untuk kita menikmati kehidupan selesa, iaitu rumah yang lapang, isteri yang setia, kereta yang tidak rosak dan jiran yang baik.
 

Saidina Ali abi talib pernah jumpa nabi dan bertanya kepada rasullullah s.a.w “Ya Rasululullah siapakah orang paling miskin dan siapakah orang paling kaya”..Nabi berkata “Sesungguhnya orang paling miskin ialah orang yang sentiasa tidak cukup dengan apa yang ada , sesunguhnya orang yang paling kaya ialah orang yang cukup dengan apa yang ada”)Seterusnya nabi berpesan lagi supaya manusia berbuat baik dengan jirannya. Dengan berbuat baik kepada jirannya maka individu itu menjadi mukmin yang sempurna"

 
............................................................................................................................................................
 
minggu ni... ayahnya sibuk ngan tender... kami pun ikut sekali drp daina mengamuk kat rumah... baik main kat opis ayah...
 
layan citer upin ipin...
 
 
menyanyi...
 
jom nyanyi bersama sayaaaaaaaaa!!!
sy seronok kat opis ayah!!
 
 
 
sekian sudah Kisah Daina episod 2!!
tata.. titi.. tutu..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pulut Durian versi kelantan/siam

 
 assalamualaikummmm...
 
alahai duriannnn...
pantang mengandung asben sue akan suka mkn durian...
durian musang king pulak tuh!! kalu tak pun.. D24..
fuhhh!! lambat kaya la kalu selera mcm ni... huhuhu..
daina pun dah jd hantu durian... pantang bau durian dlm kete...
tak sabar2... nk mkn...
"nak... nak... nak..."
itu yg dia ckp dr bawak masuk durian dlm kete sampai ke rumah... :p
 
Durian  Musang King!!!
RM70
 
fuhhh... sedapnya...
 
 
kali ni sue nk bg resepi pulut durian ala klate atau siam.. oriiiiii... resepi turun temurun...
kalu kita pegi mana2 kedai masakan kelantan...
mesti resepinya mcm ni...
pati santan...
kelapa di blender dgn air panas..
kmd tapis... jgn ramas dgn tangan... tekan2 ngan sudu jea...
sbb panas dan nk jaga kebersihan...
kalu santan yg perlu dimasak tak pe ramas...
kalu nk mkn begitu jea... elakkan guna tangan... nanti cepat basi..
 
 
ambik pulut yg dah dikukus...
letak durian seulas..
siram ngan santan..
tabur gula atau gula melaka...
Siap utk di makan!! :) nyummy... nyummy..
time kunyah tu... terasa krak krukk.. krak krukk gula...
perghhh!! memang best...
 
 
 
Selamat mencuba resepi anak jati klate dr SUEperb MaMa!!
bye2... muah!!
 
 
 
 

ikan masak steam

 
Assalamualaikum... :)
 
ari ni sue nk kongsi resepi ikan masak kukus...
biasanya kat kedai mkn... ikan masak steam ni mesti mahal sbb ikan yg besar2..
padahal resepinya mudah jea...
sue pun baru jea pandai... lepas kawin baru pandai... hihihi
balejar ngan asben...tp selalunya asben yg masak... hahaha..
sue cuma jd pembantu tukang masak...
asben ckp... potong tu... sue pun potong la... cuci tu... sue pun cuci la...
ambik tu... sue pun ambik la... isteri yg taat.... hahaha...
 
 
 ini contoh ikan masak steam yg dah siap...
semua jenis ikan boleh kukus...
yg biasa kirorang buat ikan merah... tp kali ni kitorang try buat ikan tauhu...
woooowwww!!! memang best!
sbb isinya lembut... 
 
 
 jom kita layan resepi Suami SUEperb MaMa!!...
 
halia.. buah tomato... bawang putih...
serai... asam limau nipis... lada hitam...
daun sadri..
 
 
masukkan bawang putih dan halia dlm perut ikan yg dah di belah...
spy rasa tu menyerap dlm isi ikan...
 
masukkan ikan dlm bekas... taburkan kesemua bahan...
termasuk garam dan sedikit gula..
 
tabur lada hitam dan limau nipis/kasturi


pastu kukus sampai masak.... nyum3... aromanyaaa.. akan berlega2 diruang dapurrrrr..
menandakan ikan dah masak enakkkk!!
 

taddaaaa... siap utk dihidang dan makan bersama dgn org yg tersayanggggggg!!!
 
 
 
 
selamat mencuba resipi dr suami SUEperb MaMa!!
tata... titi... tutu..

 
 
 
 

Thursday, 13 December 2012

Contoh warna dalaman rumah

Assalamualaikum...

kali ni sue nak kongsi tentang warna dalaman rumah... memandangkan kami beli rumah ni yg usianya dah14thn.. sesuai ngan harganya pun 14thn yg lepas jugak... jd, kami kena kreatif lah spy rumah ni nampak ceria!!!

seblm warna pink jd kelabu asap... sblm warna putih jd kekuningan... biarlah sue abadikan kan dlm blog ni... peace.. :)

bab pilihan warna ni...asben sue serahkan 100% kat sue... apa lagi... semua jd pink la... hahaha... kalu dah warna pink tu... semua sue nampak cantik dan puas ati lah..  jiwa remaja gedik2 gituh..

jom kita beranikan diri bermain dgn colour...
ruang tamu... sudah pasti warna pink cair... diselitkan sikit dgn warna purple...
buat masa ni, kami tak perlukan sofa lg... baring2... guling2 depan tv jea..
sbb anak tengah kecik lg...
tak larat nk control daina dok panjat sana sini...
cukup lah daina dok panjat kat tangga yg belum berpagar lg tu...
 
 
puas panjat tangga... dia berjogek depan tv pulak...
 
so... tak de sofa buat masa ni... xde masalah lah...
lg pun.. tetamu yg dtg kebanyakan suka duduk bersila kat bawah sbb senang nk jaga anak...
belum ada lg yg skima la... nk kena adat istiadat bersofa2...
 
kalu nak ada sofa jugak... hmmm... tv tu kena beli yg melekat kat dinding...
LCD... sbb nk jimatkan ruang... almari tv tu tak boleh ada di ruang tamu lg... nanti nampak sempit...
 
 kat dinding ni..tercuit sikit warna purple..
di padankan dgn towel bewarna pink...
hik3.. malas nk beli langsir yg bernilai rm40..
so, pakai towel jea lah yea... hahaha

semua pintu di cat warna putih...
*idea asben sue*
mula2 sue rasa pelik pintu warna putih...
rupa2nya cantik la warna putih ni...
 
warna syiling sue guna warna pink yg paling cair...
pink tetap pink...
 
ish3...
pandang warna lah... jgn pandang sawang kat atas tuuu...
heeee... sue tangah ngandung skrg ni... tak boleh nk panjat2 buang sawang tu...
mintak tlg asben kang...
okey... okey... okey... jwbnya... skrg dah berakar pun sawang tuh... huhuhu
tak pasal2 sawang masuk blog SUEperb MaMa!! :p
 
grill jugak di cat warna putih...
 
lampu tangga 3 serangkai... ada LED..
beli yg murah2 jea... kat nilai 3..
janji ada LED... ikut trend... hihihi
 
ni bilik utama... sue ambik gambar belah atas jea yea...
sbbnyaaa... ermm.. ermm... cadar katil tak berapa baruuuu!!!
muahahaha...so, kita pandang atas jea yea... wakakaka..
 
 pintu tandas pun warna pink... haishh..
fanatik betul la... jiwa remaja la katakan... kuikuikui
 
ni bilik kedua - utk tetamu atau utk daina dah besar kelak..
dulu asben sue tak suka warna pink...
skrg... langsir ni asben sue yg belikan... hahaha

pun pandang atas jugak... sbb sue tak sempat mop lantai..
 
ni bilik ketiga - utk adik daina.. InsyaAllah

pilihan warna yg ceria... pink ala2 purple gituh..

 
ni bilik keempat yg dekat dapur.
sue jadikan bilik pakaian..   
haaa... yg ni purple gelap... sbb tukang cat tu beli sendiri utk ganti cat yg tumpah..
tu sbb tak berapa ceria... pilihan org tuaaaaa...
 
ni ruang makan... bersebelahan dgn dapur.
hiasan meja makan ---->>  tabung duit daina... iaitu tol buat kami.. :)
perabot... kitorang pilih warna hitam... sbb sue malas nk mengelap...
layan anak... layan laki... lg best dr mengelap!!! :-p
 
jgn la korang terkejuutttt... tiba2 alas pinggang warna hijau yea...
itu asben sue yg beli... kan dah lari dr tema remaja tuuu...
sabooo jea la...
 
dapur pulak sue pilih warna yg agak garang.... hik3..
terlampau berani... :)
merah ke oren-orengan...
tambah pulak dgn langsir hitam... hahaha... ok la kan?
masuk ngan color cabinet... kontra dgn pintu warna putih...
hahaha.. 
 
tip utk beli cat...
pilih cat yg ada "shinning"
kelebihannya : habuk tak lekat kat dinding..
tak kisah brand ape pun... yg paling murah seasson...
sue tanya tuan kedai tu... kenapa seasson murah...
dia ckp.. seasson kurang buat pengiklanan.
kalu byk iklan... byk perbelanjaan syrk... so, harga brg pun naik lah...
tuan kedai tu dah test semua brand cat putih kat kertas...
cat yg paling berkualiti adalah seasson.
soooo... yg murah tu bkn tak de kualiti... tp pandai membuat pengurusan syrk.
kebanyakan bangunan2 besar... atau kontraktor perumahan guna cat seasson.
 

ini sue copy dr internet pasal warna:

Berikut arti pilihan warna untuk desain interior rumah sesuai ilmu psikologi, seperti dikutip dari Ehow, Sabtu (19/5/2012).

Nuansa Pink Lembut
Merah muda (pink) menggambarkan gairah dan kasih sayang. Mereka menghiasi rumahnya dengan warna ini merupakan pemuja perhatian dan sering karismatik. Warna pink lembut menawarkan tampilan yang halus untuk sebuah ruangan. Pasangkan warna pink dengan abu-abu dan hitam untuk tampilan yang modern.

Nuansa Merah
Selama berabad-abad, merah dipahami sebagai penuh gairah. Orang yang memilih nuansa merah secara parsial, seperti warna merah untuk dinding, sofa, dan sebagainya, secara umum orang yang optimis, santai, dan bersemangat dalam hidup.

Nuansa Ungu
Ungu merupakan campuran antara biru dan merah. Jika diaplikasikan ke dekorasi rumah, warna ini akan menambahkan efek drama. Pecinta ungu merupakan orang yang dramatis dan mereka cenderung artistik dan tidak konvensional.

Nuansa Biru
Apakah Anda ingin nuansa biru? Umumnya, mereka yang menyukai biru adalah orang yang tenang, penuh kasih, dan berprinsip teguh. Warna biru mengingatkan akan langit dan air, dan nuansa ini menunjukkan kepribadian yang damai dan tenang.

Nuansa Hijau
Warna hijau mengirimkan pesan alami. Dan orang yang ingin dikelilingi nuansa hijau cenderung menyukai keseimbangan dan dapat diandalkan.

Nuansa Kuning
Warna kuning identik dengan matahari yang bersinar cerah. Orang yang memilih warna ini untuk desain rumahnya cenderung orang yang cerah atau ceria. Orang yang suka warna kuning juga cenderung penuh intelektual dan petualang, serta menunjung tinggi kebebasan.

Hitam
Hitam identik dengan seksi dan berkelas. Warna ini merupakan pilihan terbaik untuk mendekorasi, namun harus dengan kadar kecil agar aura yang kuat tetap membanjiri ruangan. Pecinta segala sesuatu yang berwarna hitam cenderung terkesan dengan cara yang bersahaja dan mempromosikan gagasan yang tidak semuanya dikatakan.

Nuansa Putih
Orang yang memilih putih untuk interior rumah cenderung meyakini bahwa “murni seperti salju” merupakan hal yang klise. Warna putih menunjukkan kepribadian yang mencari kenyamanan dalam kesederhanaan dan melihat dunia melalui sudut pandang tidak berdosa.

Nuansa Oranye
Sebuah ruangan yang penuh dengan nuansa oranye memancarkan vitalitas dan keceriaan. Orang-orang yang menghiasi kamar dengan warna oranye cenderung santai, senang bersosialisasi, dan mudah bergaul, bahkan mereka ingin menjadi pusat perhatian.

Nuansa Emas

Warna emas melambangkan kekayaan, kemewahan dan glamour. Memilih warna ini memancarkan keberanian lengkap dengan kehangatan dan kemewahan. Warna ini memiliki sejarah yang panjang dan anggun, jadi orang yang memilih warna emas untuk interior rumah, ingin memberikan keanggunan yang ramah kepada tamunya.

Nuansa Abu-Abu
Mereka yang menghiasi rumahnya dengan nuansa abu-abu merupakan tipe orang pencari kedamaian dan memiliki insting untuk desain interior modern. Mengingat abu-abu merupakan perpaduan putih dan hitam, mereka yang menghiasi rumahnya dengan warna ini merupakan tipe yang bisa berkompromi.

Nuansa Maroon
Kepribadian matang akan memilih warna merah maroon. Orang yang memilih warna lebih gelap dari merah untuk mendekorasi rumahnya, cenderung murah hati, namun mereka tahu apa yang diinginkan. Gairah mereka terkendali. Warna maroon bisa dipilih untuk aksen, furnitur, dan dinding rumah.

Nuansa Cokelat

Orang yang menggunakan warna ini cenderung keras kepala. Namun mereka lebih senang dengan stabilitas dan ingin menjadi orang yang diandalkan untuk teman dan keluarga. Dekorasi menggunakan warna cokelat membuat ruangan terasa membumi. Agar ruangan dengan dekorasi cokelat tidak membosankan, tambahkan warna lain sebagai aksen.


sekian saje pameran galeri warna dalaman rumah pilihan SUEperb MaMa!!!
tata... titi... tutu..
muaahhh!!
 

Tuesday, 11 December 2012

Restoran Makanan Cina Muslim

Assalamualaikum... sahabat handai SUEperb MaMa!!
 
 
minggu lepas sue balik umah mertua...
Tajuknya :  ziarah.. :)
masa dlm perjalanan tu.. ternampak Restoran Mohd Chan ni haaa...
kitorang pun singgah la.. mkn tengah ari...
sue pulak teringin sgt nk mkn Dim Sum..
apa lagi... layan jea laaa...
 
org kata...
kalu nk mkn masakan melayu... kena ke kedai melayu lah...
kalu nk mkn masakan org cina... kena ke kedai cina lah...
kalu nk makan masakan india... kena ke kedai india lah...
kalu nk makan masakan org klate... kena ke kedai klate lah...
baru kita dpt merasa masakan yg ori... hik3

jom layan menu2 di Restoran ni...
 menu yg kami pilih...
1) Dim Sum - nyummy... rasa nk mkn lg laaaa... hihihi
 
2) Ayam Pandan - yg memang best!! rasa ayam yg berempah dan daun pandan.
 
3) Butter Udang Mantis
 
4) Terung Goreng - ada rasa udang kering, memang best!
 
ini menu2nya


ada ketam goreng
 
ada lala...
 
 
 

sape2 yg gemar atau mengidam masakan Cina tuu... boleh lah singgah di restoran Cina Muslim!!!
 
 
Alhamdulillah... kenyang gilerrr...
syukur sgt2... dpt mkn bersama dgn org tersayang...
tata.. titi.. tutu... dari SUEperb MaMa!!
 
 
 
 
 
 

Monday, 3 December 2012

Tempat-tempat menarik di Melaka




Haiii... Assalamualaikum... Salam ceria dr SUEperb MaMa!!!


minggu ni aktiviti kami round2 melaka... program  ni di anjur oleh PMO asben... iaitu Project Management Office... 4 family yg hadir.. setiap family melayan kerenah family masing2... tak perlu paksa utk gerak sama2... sape yg sampai awal... round dulu... sape yg sampai lambat... round kemudian... hihihi... trip yg sgt enjoyyyy!!!


sambil tu renung ayat al quran ni... spy perjalanan kita sampai maksud di sisi Allah SWT.

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal. Yaitu orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata), “Ya Robb kami, tiadalah Engkau ciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka dipeliharalah kami dari siksa neraka.”
(QS.3:190-191) Surah Al Imran



Jom jelajah utk merenung ciptaan tuhan...

kami org pertama sampai melaka...

Destinasi pertama : Taman mini malaysia, Pembukaannya 1 December 2012... kami lah perasminya... hihihi
masih lg under renovation... kat tmn ni ada contoh rumah2 setiap negeri...

Rumah Kedah
 
Rumah Perak
 

Rumah Selangor
 
Rumah Negeri Sembilan
 
Rumah Melaka

Rumah Johor

Rumah Kelantan
 
Rumah Perlis
 

Rumah Pulau Pinang

 
kita boleh masuk utk bergambar dlm setiap rumah tu...




Destinasi kedua : Zoo Melaka

first round : naik tram... survey jalan dulu..

Tram

masa atas tram... daina akan lambai kat semua org yg jln kaki... dia rasa mcm dirinya ratu kot... hahaha

kami perkenalkan binatang2 yg dlm zoo tu kat Daina..
selalunya daina tengok dlm TV jea... skrg kami tunjuk mcmana binatang tu cara real pulak..

respon daina bila nampak binatang secara live... huuuu... raut wajah yg sgt mengagumi ciptaan Tuhan...


Second round : jalan kaki... tengok muka daina tu... tak tahan bau busukkkk.... hahaha
dah biasa dok umah pengasuh pembersih.. sekali bau tahi2 binatang... camtu lah rupanya...
 
tak sah masuk zoo kalu tak jalan kaki... sbb tram cuma lalu ikut laluan utama jea..
kalu kita nak tengok binatang dgn lebih dekat lg... kena jalan kaki la... masuk dlm semua sarang2 binatang tu... hihihi
memang penat gilerrr... jauhhhhh..

burung kakak tua
badak sumbu
kuda padi

burung Kasawari



<<<<<<<< siap sudah di zoo>>>>>>

cari hotel pulak..

ini family pertama yg kami jumpa... lepak mkn kat kedai mamak depan hotel jap..
Pn Jaja!!!!... beliau yg bertanggungjawab menguruskan program ni...
menguruskan hotel.. dan bajet utk mkn malam beramai2... hahaha
dr mana bajet dpt tuu... bos bg komisyen lebih dr permintaan diorang kot... hik3 :)

ambik kunci bilik ngan Pn Jaja...
rest kan badan jap...

kanak2 riang... 

kali ni daina dah ada baju mandi!!!
daina tak mandi telanjang lg... sbb malu kat haziq..

haaiiiii... Daina memang suka main air...
cuaca mendung... kolam kat tingkat 10... angin sepoi2 sejuk... badan dah menggigil pun masih nk main air...
renang bersama ayah..

aksi daina dlm kolam!!

Destinasi ke tiga : Daina lentok kepenatan... hihihi... kami ke tmpt yg byk beca warna warni tu... jln2 round tmpt bersejarah... Jonker Walk

siap mandi kolam.. daina baca yasin dlm kete jap...
pastuuuuu....
tido.. hadoiii.. apalah daina nih... ni baru jln2 kat melaka...
belum pegi oversea lg... dah kepenatan sgt..
 
bangun tido... sambung baca yasin balik... ikut style dia jea la...
 
skrg kami naik beca...

haippp... tak pernah daina lena dlm kesibukan kota... selalunya bunyi cicak pun dah bangun... inikan hon2 beca... ini dah betul2 penaaaaatttt mama..

korang tengok tu... mcm ikan sardin kan?... mengurut ler kaki abg beca mlm nanti...
itu masa mula2 naik beca..

ni alah balik pulak...
kedua2 kakak tu... berebut nak naik ngan kitorang.... hambbekkk kauuuu...
kitorang pulak mcm ikan sardin... kah3
mat saleh tepi jln siap kira lg... berapa org dlm beca kitorang... hahaha
sue ingatkan... budak2 suka ngan sue time sue bujang jea... rupa2nya dah kawin pun masih ada aura "Bujang Penyayang"... hihihi

Bapak beca tu akan berhenti di tmpt2 sejarah utk kitorang ambik gambar... kereta api lama

Muzium Dunia Melayu Dunia Islam



kapal lama






 
siap naik beca... baru jumpa ngan family ke tiga... "Family Ubai"

ni family yg keempat... "Family Pok Cik" byk mkn buah langsat... (sesat)
hahaha

dah jumpa dgn 4 family ni... kami pun bertolak ke Restoran Terapung Umbai, Melaka...
menu2nya ialah...

3 ekor ikan

3 pinggan udang
3 pinggang ketam
sekilo kepah kepong...
dan 3 pinggang sotong goreng tepung... tak sempat nk ambik gambar.. 
daina dah mengamuk...

siap makan... mata dah ngantuk... badan dah penat...
anak2 dah merenget nk tido...
tak sempat nk round2 dah... masing2 balik bilik... tido... 
krrrooooo...krrroooo..

kuar pagi esoknya... jumpa2 kat meja breakfest di hotel...

3 keluarga jea yg kuar hotel dulu...
1 keluarga lg masih berehat... hihihi..
penaattt... 

lepas tu... semua bertolak ke tmpt yg belum dilawati lg..
yg belum lawat zoo... pegi zoo lah...
yg belum lawat tmn buaya pegi tmn buaya lah...


kereta lembu ada kat sebelah taman buaya...

kitorang pun cabut balik... sambung tido kat rumah pulak... peace :)


selesai sudah hujung minggu bersama PMO trip..
 
Nasihat dr Pak Kiyai : "apa pun masalah di luar iaitu keje, kawan atau lawan adalah masalah kecil... yg penting jaga hubungan dlm keluarga (suami, isteri n anak)... bahagia yg ni... bahagialah hidup kita"
 
tata... titi... tutu... dr SUEperb MaMa!!!
muaahh!!