Monday, 24 August 2015

Sengkuang Calit

Sengkuang calik nih memang buat sue termimpi2 nak makan lagi...

memang sedap tp susah nak beli makanan nih... sue pernah terjumpa sekali jea seumur hidup sue nih... masa nak pegi register product medical sue kat MDA... terpandang kat WISMA SUMBER ASLI, byk peniaga bukak gerai  kat situ... apa lagi... sue yang sememangnya suka berjalan utk luaskan pandangan... ternampak org beratur nak beli sengkuang calit...
aishhhh... memang agak pelik lah pada sue.. sebab sue memang tak suka sengkuang... sepanjang duduk dgn emak ayah sue dulu... diorang tak pernah bg mkn sengkuang...
bila sue dah dok KL ni... baru lah belajar makan sengkuang dlm rojak buah.. rojak mee... tp kali ni Sengkuang Calit pulak....

sue tanya org yg dok beratur tu...
"sedap tak sengkuang Calit nih?"
"sedap...rasanya manis pedas... sosnya sgt sedap..."

sue beratur lah sekali... kikikiki

 

haaaa... inilah Sengkuang Calit nya...
sengkuag dipotong... dicalitnya sos... ditabur kacang rangup... dipotong mcm biskut...
memang sedap....

sengkuang yg sejuk direndam dgn ais.... memang dpt sejukkan tekak dibawah panas terik...
yg paling sue tak sangka.... sue dpt habiskan sebekas sengkuang yg memang sue tak suka selama ni...
lepas tu... termenung sekejap... rasa mcm tak cukup jea... addehhh...

ini khasiat tentang sengkuang.. Klik di sini - Khasiat Sengkuang
makan jea buah atau sayur yg fresh sebagai suppliment...
tak payah nak habiskan duit utk beli suppliment yg mahal2, yang tak tahu apa kesan sampingannya...
selamat mencuba dan merasa...

tata... titi... tutu...
sue chau dulu....









No comments:

Post a Comment