Wednesday, 19 August 2015

Sambal Ammra

pusing kiri... kete belum siap service lagi....

hohohoho.... sambung menulis di next entry....

dalam kesibukan harian tu... kadang2 memang tak sempat nak masak hari2...
agak2 dah bosan dgn makan kat kedai.... sue order lah sambal Amra dgn kawan sue ni...
memang sedap rasanya.... makan dgn nasi panas...

botol belah kiri tu rojak buah... pun sedap jugak...
nak bagi sambal ni tahan lama.... kena simpan dlm peti ais...
lepas simpan tu... sambal akan jadi keras mcm batu.... kikiki
haaaa... ini cara sue panaskan Sambal Amra...
letak sambal dalam bekas... pastu bekas tu letak dlm periuk nasi yg dah masak...
biat sambal tu panas dgn wap...
gambar kat atas tu contoh jea... hehehe... nasi dah kering... siap ambik nasi baru nak ambik gambar...

utk pelbagaikan rasa...
sue goreng sambal ni dgn terung kecik2...
kadang2 dgn petai dan peria...

so, time lepas waktu keje tu... sue tengah penat nak layan anak2..
nak memasak... nak mengemas rumah...
apa yg sue buat mudah jea...

asben belikan terung kecik ni... terus goreng dgn Sambal Amra... dah siap...
ulalalala.... keje pun sonang... makan pun sodapppp!!!!


tata... titi... tutu....


No comments:

Post a Comment