Monday, 16 December 2013

Uztaz Azhar Idrus - Hukum Perempuan Suka Bersolek di Tempat Kerja



hahaha...

jawapan sama jea... yg bezanya ada lawak jenaka... kah3

lepas dengar ceramah UAI ni... sue pandang diri sendiri... cermin diri sendiri...
sue pakai bedak... biasa2 jea.. sekadar utk elakkan muka kusam..
pakai lipstics nipis2 jea.. utk elakkan nampak pucat...
pakai celak biasa2 jea sbb sunnah...

kalu pakai tebal sikit pun time keluar dating ngan asben jea... time asben tak de bedak nipis2 jea..
kang org tertanya2 bini sape lah yg gatal gelenya nih.. keje nk menarik perhatian jea... muahaha

pakaian biasa2 jea... kalu pakai yg cantik2 time kuar keje ngan asben jea..

nk mekap2 tebal kang... takut fitnah sbb kat opis sue ni semua lelaki... kang asben yg tanggung dosa pulak..

perempuan yg suka bermekap tebal2 ni bersifat... 6 jenis wanita yg buruk
5. Al Basaqah – wanita sebegini yang suka bersolek dan menghiaskan diri. Dia menghias diri bukan untuk suaminya tetapi untuk ditunjuk-tujukkan kepada dunia. Suka melawa. Wangnya dihabiskan untuk membeli make-up, kasut, baju yg cantik2 dan barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji-puji. Kalau dia kebetulan menjadi isteri orang ternama dan menjadi pula ketua dalam kumpulan itu, orang lain tidak boleh mengatasi dirinya.

di copy dr google
Rasulullah s.a.w bersabda:
‘Sesiapa tidak terhalang kerana sembahyangnya dari perbuatan keji dan mungkar, maka dia sebenarnya bertambah jauh dari Allah’’
Maka,benarlah bahawa sembahyang orang yang lalai tidak mampu mencegah perbuatan keji dan mungkar. Mereka ini sememangnya dalam kerugiaan kerana mereka semakin jauh dari pencipta dan akan menanggung akibat perbuatan mereka itu di dunia atau di akhirat kelak.

Rasullullah bersabda:
‘Ramai sekali orang mengerjakan sembahyang, tetapi bahagian yang diperolehi dari sembahyangnya hanyalah penat dan letih’ Orang yang dimaksudkan Rasulullah ialah orang yang lalai dalam sembahyangnya. ( Ahamad Nahari,35)

Sama-samalah kita berdoa kepada Allah spy solat kita diterima Allah sebelum kita mati utk bertemu dgn yg MAHA KUASA..



buat istikoroh... minta petunjuk utk bertemu dgn guru yg betul...
iaitu guru yg ajar perbetulkan solat kita...
bukan nya guru2 komercial yg cuma tahu sebut TAQWA... TAQWA... TAQWA...
jalan utk sampai ke TAQWA tu... huhhhh guru komercial sendiri pun tak tahu... huhhh...
jgn kita ukur ketaqwaan pd jubah dan tudung labuhnya...
tp istikoroh lah utk jumpa guru yg betul...

nak beli tudung pun kena istikoroh dulu... barulah tak membazir...
mcm regular customer sue sorang nih... suka melatah...
nak beli tudung pun melatah...
"sue... ada stok baru tak?"
"ada.. aku tengah ambik stok ni... ko nak bape kodi?"
"halfmoon sekodi... inner ninja sekodi.."
"betul ke ni... kan xleh nk jual dok bebel kat org pulak... ko buat istikoroh dulu... esok ko bgth aku nk bape kodi?"
<<<dok seminit>>>
"sue.. aku nk inner ninja hitam jea sekodi..."
"okey... cepatnya result istikoroh ko keluar".. hahaha
<<<dok seminit>>>
"sue.. aku nak lah halfmoon sekodi dan inner ninja sekodi... ada org nk beli 10 helai ni.. aku nk beli 10 helai boleh tak?" hahaha
"ishhh... halfmoon aku xjual retail dah... jual kodi jea... ko ambik lah sekodi... setakat 10 helai tu... sambil2 dok landing2 jea ko jual nya... ko dok melatah mcm ni... kena bayar deposit dulu tau... lambat gi mekah aku jual kat ko.. untung ciputtttt sgt..." hahaha

apa pun... tqvm Pn J.. awk memang kelakar setiap kali nk order tudung yea...  
buat sy tergelak sorang2 mlm td... hahaha

Sekian... perkongsian dari BAKAL JENAZAH...
Wallaua'lam...

klik di sini
Inner Termurah dipasaran

2 comments:

  1. pening kalo main dgn org yg x tetap pendirian gni..hehehe..kjp nak itu kjp nak ini..mjr tu kwn..kalo org len dh lama x lyn,ye dak?? Hehehe...

    *Sy pon x mekap g keje stkt pakai krim + bedak powder baby je..n lipstik collagen tu je ahaks

    ReplyDelete
  2. sy siap gi kursus mekap lagi... pastu rasa xde keinginan utk mekap...
    sbb susah nk ambik wuduk... bila fikir balik... utk ape mekap tebal2... apa faedahnya?
    melainkan fitnah... biarlah raut wajah kita disirami dgn wuduk shj... :)

    ReplyDelete