Tuesday, 23 April 2013

Resepi Roti Goreng atau Cakoi


Assalamualaikummm....

haaaa... entry kali ni sue nak kongsi resepi roti goreng yg dimakan ketika berpantang lepas bersalin... sambungan entry sblm ni, http://sueperbmama.blogspot.com/2013/03/menu-berpantang.html org yg xberpantang pun boleh makan jugak...

hari ni Hanana baik jea... minum susu tido.... minum susu tido... Alhamdulillah... boleh mama ngasah bakat kejap.. SUEperb MaMa ke dapur setelah sekian lama tak sentuh kualiiiiiiii.... kikiki

cakoiiiii... cakoiiii... mari uli cakoiiii... mari uli cakoi... mari uli cakoi...

senang sgt nk buat... sambil kenyit2 mata pun boleh siap... jom layan resepinya..

air.. garam... gula.. susu dan mauripan(ibu roti)

kacau hingga sebati...

masukkan gandum... uli biar jadi "doh" mcm donat..

pastu peram di bawah besen..
sehingga "doh" td naik dan jadi lembut..

pastu bentukkan "doh" sesuka hati...
nk gunting segi 4 pun boleh...
nk pulas2 mcm yg sue buat ni pun boleh...
nk bentuk donat pun boleh...
buatlah sesuka hati asalkan senang hati...

pastu goreng... makan time panas2... perghhh... memang best gilerr...
pulas bukan main cantik... dah goreng jadi kembang la pulak... hihihihi

ini sos nya...
milo + susu pekat... kacau sebati... siap!!!

nyum..nyum..nyum...
makan time panas memang sodap... lembut... rangup...
tp bila sejuk... lembut sikit dari kayu... hahaha



Selamat mencuba... Resepi dari SUEperb MaMa!!!
tata...titi...tutu...



New batch will b soft awning+plain colour.. It's cool..! Can mix n match easily rite?.. Stay tuned peeps, we will update soon..! HOOHIE hanya di
ROSSEcouture

No comments:

Post a Comment