Thursday, 18 January 2018

Mengidam - Mini Garden di serambi #the_sufi_sisters


Sebelum ni Sue tak suka bercucuk tanam.. Malas pun yea.. Awal Jan 2018 sue jadi buang tebiat.. Tiba2 Sue tak boleh nak keje.. Teringin sangat nak berkebun.. Tak boleh nak keje langsung.. Membuak2 rasa teringin tu... Tutup laptop.. Terus pegi ke kedai yg jual benih bunga pukul 10 dan ulam raja... Dari hari ke hari siram.. Semakin subur tanaman.. Sue jadi semakin seronok dan sgt puas hati.. Esokan sue tak sedap badan.. Beli pragnent test.. Terkejut tersandar Sue bila tengok positif double line.. Ya Allah.. Rezeki datang tanpa di rancang.. Sue bagitahu Asben.. Tergelak Asben sambil bersyukur..

Patutlah keinginan utk bercucuk tanam lain macam... Rupa2nya mengidam.. Alang2 mengidam tu.. Sue bercucuk tanam kat seberang jalan pulak.. Pastu cari tayar terpakai kat kedai tayar 5 biji... Upah budak surau isi tanah dlm tayar.. Bukan sue malas nak buat sendiri tp saje nak berkongsi rezeki dgn jiran...

Mula2 Asben gelak kan.. Hmmmm.. Hangat tahi ayam jea.. Membazir duit beli benih jea.. Lebih baik beli jea lah ulam raja seikat Rm2.. Ahhh... Kutukan mcm tu.. Sue tak ambik peduli.. Sue tambah lagi 5 biji tayar.. Muahahaha.. Mula2 Asben kutuk sue..  Skrg Asben pulak yg tlg siram.. Muahahaha... Haaaa... Seronokkan bercucuk tanam..

Sue selalu berangan.. Harap2 baby yg ke 6 dlm perut sue ini akan  minat dlm bidang pertanian bila dewasa kelak... Miliki kedai dan kebun bandar sendiri.. Menjual benih2 pokok yg berkualiti.. Kacuk pokok sana sini...  Hamboiiii.. Kalu bab berimaginasi tinggi.. Sue ni memang A++++

Susunan 10 tayar utk ulam ulaman.. 

Dalam diam Putera Sufi ke 3 yg berusia 10 minggu ni kembali kepada Allah pd 18hb Jan 2018..

#the_sufi_sisters 3 PUTERI sufi di dunia bersama Mama dan Ayah yg menjadi amanah yg sgt besar.. 3 PUTERA sufi kembali ke syurga bertemu dgn Mama dan ayah di Alam Kekal nanti.

Mengandung kali ini adalah kandungan keenam.. gugur ke kali ketiga.. Sudah tiada di rahim Sue..


#Adik Raina tak jadi nak dapat adik..

Dalam dok tengah sakit keguguran.. Sue buat tagging nama2 pokok utk senang kakak dan dekna baca... Sue tak boleh duduk baring jea.. Nanti rasa sakit tu sgt kuat.. Jadi sue terpaksa buat keje utk hilangkan rasa sakit.. 

Asben balik rumah awal hari ni.. Sebab standby utk masuk ward malam.. Naik heran Asben tengok sue kat kawasan tanaman.. 

"tengah sakit2 pun... Boleh lagi dok main dgn pokok2 ni.." sambil giling kepala..


Muahahaha















Masa ni baru 5tayar

Ini masa 5 tayar






18 Jan 2018 adik kembali ke syurga.. 

adik cuma singgah sebentar di rahim Mama.. Adik ingin kembali kepada Allah.. Di syurga yg penuh dgn kedamaian.. 

 Mama, ayah dan kakak2 akan menyambung minat adik kat mini Garden ini.. 

Amboiii.. Bersungguh sungguh adik raina  tengok nurse ambik darah sue... Hahaha 

No comments:

Post a Comment