Tuesday, 21 November 2017

Sukan PASTi Kids BBST 2017


Alhamdulillah.. Tahun ni kami bersukan di sekolah PASTI lagi... Raikan kedua2 puteri kami iaitu Daina dan Hanna.. mereka mewakili rumah pasukan yang berbeza.. Dekna rumah merah diketuai cikgu Emy dan kakak rumah kuning yg diwakili oleh cikgu ain..

Bila sue tengok pada cikgu yg melatih setiap rumah tu.. Sue target rumah kuning akan dpt no 1.. Sebab ikutkan rekod sebelum ni cikgu ain Sgt agresif membantu pelajarnya utk menang.. Tapi tahun ni persaingan Sgt sengit... Semua cikgu yg mewakili rumah Masing2 membantu kumpulan pelajar masing2 utk menang.. Haaaaa.. Tahun ni lebih adil laaaaa pertandingan.. Hahahaha.. sue tengok semua cikgu bertungkus lumus utk pasukan nya menang...  mak bapak pun terangkat kaki2 sekali.. wakakaka

Silap hari bulan cikgu dan ibubapa yg pengsan dulu sebab penat memberi sorakan dan sokongan. Hahahaha. tahun ni cikgu lia naik heran dgn sue... sebab sue turun bagi sokongan kat anak2 sekali... sebelum ni sue diam jea.. tak tunjuk taring gediks... 2015 tahun pertama kakak di sekolah PASTI.. sue perhatikan dulu gaya mainan diorang... tu sebab sue diam... 2016 pulak.. masa tu sarat nak bersalin... kalu sue turun sorak sekali.. terberanak kat situ kang... aduhhhh... masuk paper gegar waganzar kang...malu siotttt... tahun ni... adik raina bagi kerjasama.. syok jea tido dipangku ayahnya... sue pun melenggang kat pdang la... muahahaha

Kakak diberi tugas utk berada di hadapan Pegang sepanduk dan pakai topi mewakili rumah kuning. Dgn confident Sue yakin rumah kuning menang no 1 nanti.



Fuhhh.. Nampak tak... dgn megahnya kakak memegang sepanduk yg penuh dgn keyakinan terasa spt dirinya jadi ketua kumpulan. wakakaka... Keyakinan itu jd lebih confident utk menang bila dibimbing oleh cikgu ain... Hahahaha.. 

Sue risau jugak kakak bawak sepanduk sebenarnya.. maklumlah.. kakak berada didepan sekali utk bawa kumpulan kuning berbaris.. Yea lah.. Mau tak takut.. sue Takut kakak buat kepala angin.. Bawak sepanduk syok sendiri masuk ke dalam kereta.. Mampuihhh.. Malu siokkkk.. Addehh.. Tapi.. Alhamdulillah.. Kakak ikut arahan cikgu buat pusing utk persembahan beramai2..

Dekna rumah merah.. Dibimbing oleh cikgu Emy.. Sue tak target kumpulan merah dpt no 1.. Sebab tak de rekod kumpulan cikgu Emy no 1 sebelum ni... Hehehe

Kakak ni karektornya tak minat sukan.. Masa pemilihan bola jaring wakil sekolah.. Cikgu lia bagitahu Sue.. Daina tak nak main bola jaring...sue gelak jea... Hohoho.. Xpe.. Sue tak kecik hati pun kakak tak terpilih wakil sekolah sebab Sue pun tak minat bersukan masa kat sekolah dulu.. Wakakkaka.. Maklum lah feeling ayu2 gituuuu.. 

Kat sekolah cikgu siap panggil daina Princess.. Sebab dia selalu perasan dirinya mcm princess.. ngeng3.. Suka hati kakak lah.. Janji kakak tak kacau hidup org.. Okey!


Lagu tema dan ikrar di sekolah pasti dah cukup utk sue rasa yakin dan betul sue hantar anak2 di sekolah ini... pengalaman pertama sue kerja lepas habis belajar di Unisza dulu adalah jadi cikgu sekolah tadika islam di taman sri andalas klang...
setiap pagi pelajar akan baca ikrar... Rodhi tu billahi robba... 
masa tu sue sudah terlintas... bila sue ada anak nanti.. sue akan hantar anak ke sekolah tadika islam.
Alhamdulillah... kakak dan dekna dpt berada sebumbung belajar tentang islam peringkat Pra Sekolah.

InsyaAllah suatu hari nanti... bila impian dan cita2 sue sudah tercapai... sue akan jadi Cikgu di Tadika Islam semula... sue nak guna dan curah balik ILMU yg sue pelajari dulu....



























korang tahu tak... target sue melencong jauh tauuu... kumpulan yg sue target menang tu berada di no 4.. addusshhhhh... tiap2 tahun kumpulan kakak dpt no 4. hahaha... sama sebijik masa mama kat sekolah rendah dulu... tiap2 tahun kumpulan mama dpt no 4... muahahaha.. bab bersukan sue memang tak de luck langsung..

tak pe... setiap pertandingan ada menang ada kalah... yg menang dpt hadiah... yang kalah pun dapat hadiah... inilah cara pihak PASTi menceriakan hati anak kecil... setiap permainan dpt hadiah... kakak daina seronok sangat dapat hadiah... kakak cakap dia hebat sebab main dpt hadiah... hahaha... kakak tak pandai beza kedudukan yg menang dan kedudukan yg kalah.. sebab kami tak ajar diorang perbezaan kedudukan tersebut... yg no 1 kami ucapkan tahniah... yg no 4 pun kami ucap kan tahniah... krn masing2 bagi kerjasama yg baik...

kumpulan yg dpt no 1... adalah kumpulan Dekna... warna MERAH!!!! dibimbing oleh cikgu Emy!!!!... perghhh... kumpulan dekna nampak kecik2 jea... tapi semua lari macam tupai... toing.. toing.. toing... tahniah2...


hahaha... tata.. titi.. tutu...



No comments:

Post a Comment