Sunday, 12 November 2017

Seoul Garden Sunway Pyramid

Alhamdulillah.. Dah lama Sue teringin nak makan kat seoul garden. Tp Asben Sue tak suka Sgt kat sini.. Sebab makan sikit ke.. Makan byk ke.. Kena bayar sama jea.. Kitorang pulak jalan dgn anak2 kecik yg byk kerenah..  Lagi lah takut.. takut sempat bayar tp tak sempat makan.. huhuhu

Tiba2 Asben  ajak mkn seoul garden semalam.. Wowww... Melompat lah Sue... datang pulak dlm keadaan tak sempat breakfast.... korang faham lah kannn... mcm pirana sue tengok daging..

simpan gambar kenangan duluuuu.. adik raina ada dlm stroller... Tidur. 

Patut lah adik raina tak nak tidur dlm kereta.. Kejenya membuas jea.. Tekan tu.. Tekan ni... Tak bagi tekan.. Dia menangis..  Dekat nak sampai baru tidur.. 
Inilah hikmahnya.. Syukur3... Sue dpt mkn dan aman... Alhamdulillah.. Allah tlg Sue.. 


Drp bawak anak2 ke tempat permainan yg meniru gaya chef.. Gaya polis.. Gaya bomba.. Lebih bawak ke seoul garden ni.. Bg ruang utk anak2 ambik pengalaman memasak sendiri... diorang akan teruja giler lah... sebab dapat masak sendiri dan terus makan.. confirm diorang seronok... tp kena sentiasa ingatkan diorang... benda2 panas.. pastu tak boleh leka seminit biarkan diorang tanpa pengawasan... salah seorang sue atau asben mesti menitor diorang... bergilir2 ambik makanan...

kat rumah diorang cuba nak masuk dapur utk tengok sue dan asben memasak... memang kitorang halau petir halilintar lah kannnn... bahaya kot... sorang dtg dapur... semua datang... dr yg sulung sampai lah yg merangkak... hadoiiii... 

kot licin ke.. tolak menolak ke... bahaya kannn...
kakak  6 tahun kena bayar...

Dekna 4tahun free..

ini part yg paling sue suka... mcm2 lauk yg dah diperap... fuhhhh.. sedap giler...
yg paling sue suka... daging perap dgn KOPI... tak mungkin sue perap daging dgn kopi kat rumah... huhuhu... tak mungkin... tak mungkin...muntah hijau weiiii.... hahaha
kat sini jadi sedap pulakkkk yea.... hik3

Melompat dekna seronok dpt mkn fishball byk... 

Kakak pulak suka Maggie.. Hmmmm.. Kat rumah Maggie adalah makanan terkawal.. Kat sini kitorang bg jea kakak mkn sepuas hati.. Kemain seronok lah kakak... 



Ayah suap adik makan... Mama nak membakar dan kunyah daging kejap.. 



Lepas bakar.. Ngap makan panas2.. Alhamdulillah sedapnya... sedap gilerrrr... Syukur3.. 

dulu asben cukup menyampah dgn sue... sikit2 nak ambik gambar... sikit2 nak posing... sekarang asben dah redha... muahahaha..

sue tak mintak kenangan kereta BMW... Rantai emas berjuntai... makan atas KLCC... sue cuma mintak ambikkan gambar sue utk disimpan sebagai kenangan perjalanan hidup sue jea... 

muahahaha...

betapa Redhanya asben dgn kerenah sue... siap bg hp Huawei Leica Dual Camera lagi... hik3

Redha yea bang... Redha Tauuu... 

"Tanpa mu Redha... aaaaaaaku sakiiiiiiittt..." Petikan dari lagu Iran Haris - REDHA
 ngeng3

pencuci mulut

hasil bakar yg sue buat... nyummy.. sedap!!!

Asben sue tak makan daging... kat rumah tak ada daging la... anak2 pun tak reti mkn daging...

Kakak siap tanya lagi...
"Daging tu halal ke mama?"
adushhhhh... nampak sgt kakak tak reti mkn daging...


nak masak daging utk sue sorang kat rumah memang serba salah lah kan... time mkn kat luar mcm ni... apa lagi... hargai peluang lah lerrrr... nyummyyyy... Ngap!!! sedar tak sedar.. sue rasa sue mkn daging dekat ngan setengah kilo kot... wakakakaka

ini ABC...

Alhamdulillah... Sedapnya.. Harap2 hari minggu ni berulang lagi mkn katasini.. Amin.. 

Hehehe.. Tata.. Titi.. Tutu... 

No comments:

Post a Comment