Tuesday, 21 April 2015

Zoo Negara

Assalamualaikum..

Entry kali ni nak kongsi pengalaman ke zoo negara... bawak Daina & Hanna jalan2 utk melihat ciptaan Allah SWT...

sebelum ni sue pernah buat entry zoo melaka...masa tu ada anak sorang...
Entry Zoo Melaka Klik disini
si adik masih di alam kandungan....
 

kali ni kat zoo negara ada anak 2 org... Syukur Alhamdulillah...
haaaa.... tu yg si kanak2 berbaju pink tuuuu....
 
Ini lagu kakak belajar nama2 binatang dalam bahasa arab di Pasti Kids BBST...
ada ke patut... kakak cakap mama ni garang macam singa...
mama punya lah manja mcm kucing miew miew...
ishhh... tak patut langsung!

 

tunggu ayah beli tiket...
 


ini kartun yg selalu kakak dan adik tengok...
pastu lari masuk bilik.... sekali dengar suara harimau.. sekali manangis..
2kali dengar... 2kali menangis...
sue geram... tukar channel lain... haaaaa... baru diammm...
pastu nak tengok lagiiii... pastu nangis lagiiii...
 

 ini tempat beli tiket utk naik kereta zoo...
RM5 satu kepala...

 penat nak jalan kat semua pelusuk dalam zoo tu...
so, kereta ni akan berenti di tengah2 zoo
pastu kitorang pusing2 lah kat situ...
 haaaa... inilah kakak daina yg suka posing...
si adik pulak action sikit...
jual mahal... tiap kali nak ambik gambarnya... mesti dia bg bontot jea...
bila dipanggil... buat2 tak dengar jea...
 
kat zoo melaka dukung si kakak..
kat zoo negara dukung kakak dan adik...
ishhh... nampak mcm ada kosong lagi kat bahu tu... kikikiki

 ayah tengah mengajar kakak dan adik tentang bunyi binatang yang sebenar...
bukan spt dlm kartun yg boleh bercakap tu...

 dalam 4 org ni... adik yg paling aktif dan ceria...
sebabnya dia byk dok atas dukung ayahnya...
so, tenaga utk ketawanya tetap maintain..
mama... ayah... dan kakak... tenganga penat mcm kena kejar kat anjing lah....
 
 haaaa... ini lah adik... tiap kali nak ambik gambar... dia bg bontot...
action betulllll....
time nak ambik gambar lah.. adik buat2 bercakap dgn gajah....
hadodododo...
 
 kakak memang senang dgn kamera...
suh ambik gambar kita sekeping... kena ambik dia 10 keping...
 

wefie lah kita... segan nak mintak tlg org ambik gambar... kikikiki
wefie pun wefie lah...
nampak muka separuh sorang pun jadi lahhhh....
 
 
sue saje tak nak upload gambar2 binatang yg ada dalam zoo tu...
kalu korang nak tengok gambar binatang korang pegi sendiri...
bawak anak2 kenali binatang yang sebenar bukan seperti yang dalam kartun yg boleh bercakap tuuu...
 
oraittttt... tata.. titi... tutu...
 
 


No comments:

Post a Comment