Tuesday, 28 April 2015

Sunglusess Untuk Kanak-Kanak

Assalamualaikum...

haaaa.... anak2 nak sunglass pulakkkk...

tiap kali nak keluar rumah... nak naik kereta, berebut sunglass ayahnya atau mamanya..
cepat2 diorang pakai... katanya silauuuu...

kesian punya pasal... ayahnya pun belanjalah spek mata sorang satu... utk kakak dan utk adik..
nak beli rm2 satu takut rosakkan mata diorang.. kena lah beli yg original...
survey punya survey... brand poney jea yg paling murah rm159 satu... brand yg tak berapa nak glamour semua rm300-rm400 satu.. mampuihhhh... mahal siukkk...

bila di study balik... mata kanak2 lagi sensitif dr mata org dewasa...
kanak2 sgt perlukan sunglass untuk mengurangkan kilauan dan menapis 99-100% sinaran UV ketika aktiviti luar...


ni haaaa... kejap adik yg rembat spek ayah...
kejap kakak yg rembat spek mama...

alih2 kami yg meloponggg... pong.. pong..

ayahnya pun bosan dok berebut spek...
beli lah spek poney sorang satu...
kemain suka lagi adik dpt spekkk...
kakak pilih warna purple...

dah dapat sorang satu... pakat dok posing depan cermin...

Hureyyyy... kami ada sunglasssss..

dok sopan ala2 puteri lah kononnnnn... kikiki 
parking tepi jap... sementara tunggu ayah bayarrrrr...
balik rumah lap spek mata sendiri... 
tido pun peluk spek mata...

kami tak pernah ajar diorang beli mainan barbie doll yg mahal2..
mainan2 semua kat kedai rm2 jea..
sunglass jea di kecualikan dr kedai rm2..
sunglass yg rm2 boleh merosakkan mata kanak2 jika terkana cahaya UV..
so, kena keluarkan bajet lah sikit... kikikiki


tata.. titi... tutu...

No comments:

Post a Comment