Monday, 30 March 2015

Makanan Menarik di Rantau Panjang, Kelantan - Ais Krim Kelapa Muda


Assalamualaikum...


Alhamdulillah.... dgn nikmat sihat yg Allah bagi ni.. dapatlah SUEperb MaMa merasa ais krim kelapa yg sgt enak ni... rasa lemak2 manis santan kelapa muda tuuuu... Ya Allah nikmatnya..

bagi penggemar Ais Krim... boleh cuba yea... jemput datang ke Rantau Panjang...

 haaaa... ini gerai basikal yg jual ais krim kat Rantau Pajang Kelantan...

taddaaaa... hiasan dan rasa ais krim bertaraf hotel lima bintang SUEperb MaMa bagi yea...
dah bosan dgn ais krim yang kat pasaraya yg gebu2 tu..
sekali sekala dapat rasa air krim kampung... perghhhh... sedapnya...
hanya rm6 shj sebijik kelapa ais krim ni... memang murah...
sebijik boleh makan 2 org... tp sue makan sebijik sue sorang jea... kikikiki
sedap tauuuu...

 aishhhh.. pantang nampak pulut mangga ni... mesti rembat punyaaaaa...

 haaaa... yg ni pertama kali sue beli..
kerabu suhunn... rasanya mcm som tam... cuma betik diganti dgn suhunnn..

 biasanya kami akan tapau makanan.. tak suka makan kat kedai.. sbb anak2 cepat bosan...
pastu gerai pulak panas dan tepi jalan...
memang bahaya utk kanak2 yg aktif la...

 kitorang akan tapau dan makan dgn emak ayah sue...
 lepak2... gelak2... sembang2... makan2...
pastu kenyang tersandar...


 Breakfast di kedai Ayah Bonda..

 nasi kerabu air tangan ibunda menu yg wajib di makan..

ini van jual ikan dan sayur...
kakak dan adik memang suka sangat dgn van ni..
sbb van ni ada jual main kanak2...
harganya sgt murah... rm1 atau rm2 jea satu...
dikampung diorang tak jual mainan yg mahal2... nanti kena pelakong dgn pisau penoreh oleh customer.... menyusahkan mak bapak jea kalu mainan yg mahal2...

 ais krim motor RM1 satu kon...
 amboi.. bukan main seronok lagi akak dan adik teman tok ayah menyusun bata...

di felda kamahang satu ni... semua penduduk felda diwajibkan penyusun bata yg di cat warna merah dan putih di halaman rumah... di wajibkan buat hiasan ini mengikut kreatif masing2...
ayah sue pun tak ketinggalan utk hias halaman rumahnya...


dalm dok penat2 outstation tu...
telatah anak2 lah yg dpt hiburkan hati kami.... 

tata... titi... tutu...
sekian sudah Kerja dan Ziarah sue utk bulan March...
sue berharap sgt bulan April dapat Kerja & Zairah lagi... 
Aminnnnnn...

No comments:

Post a Comment