Sunday, 26 October 2014

Dataran Bulatan Masjid Putrajaya



Assalamualaikum...

Minggu ni family SUEperb MaMa free... makan tido... makan tido... alahai kesian pulak kat anak2..
5 hari dah kena kurung dlm rumah pengasuh... hari minggu kena kurung kat rumah sendiri pulak...

utk elakkan kebosanan si anak2 ni... ayahnya pun ajak ke Dataran Bulatan Masjid Putrajaya...
15 minit jea dr rumah sue.. tp ni firstime Daina & Hanna sampai sini... kikiki...

tak sangka pulak Bulatan ni boleh jadi meriah... tempat family lepak2... berkelah... heran jugak sue...
biasanya tempat lepak2 ni kat pantai atau air terjun... tp ini dataran depan masjid boleh jadi meriah giler... last sue dtg lepak kat dataran ni thn 2009... masa tu tak meriah sgt la... sbb tak ada peniaga2..
skrg byk peniaga2 sediakan mainan utk disewa.. mcm basikal.. skuter..skating..  kereta remote... rollerblock.. memang meriah...


mula2 sampai... kakak dan adik tergamam kejap.... tak tahu nak start main kat mana...
dia pandang kiri... padang kanan... pastu tersenyum...

kakak pun mula beraksi... adehhh..
kalau kakak dan mula lebarkan sayap tuuu..
standaby duit lah jawabnya...

tak nak kecewa hati si kecil kami...
sewa lah kereta rm10 utk 20 minit...

pusing2... amboi bukan main seronok lg anak2 ni...


ayahnya tukang tekan remote... adik tukang tekan brekkk...  terhangguk2 lah kereta tuuu..
dah siap main kereta...

sewa belon pulak... rm2 dgn sebekas air sabun..
main sampai habis air sabun tuu..


seronoknya main belon besarrr...

sue beli colek buah rm3...

si adik RATU MENGUNYAH..
haaaa... dia memang suka mkn dan kunyah.. mcm sue...
kalau nk gi mana2 mesti standby makanan dlm kereta utk adik kunyah2..
 dah dpt makanan.. adik tak heran kat mainan dah...
isi tangki penuh2 dulu... baru pikir nak main ape...
yg kakak pulak mcm ayahnya... dpt mainan lupa nak makan... hihihi
dah siap main belon... sewa basikal pulakkk... rm10 utk 20 minit...
naik lah 4 beranak kat atas basikal kecik ni... hihihi..
nasib baik tak terangkat tayar depan basikal tu...
posing japppp...


tengok adik tu...dpt minum air miloooo... tak heran pun kat basikal... hahaha

Kalau korang dtg sini... kena standby makanan anak2 lah...ala2 mcm berkelah.. terutamanya minuman... dataran ni luas... diorang lari sana lari sini... confirm hausnya...
pastu kena kosong kan "tangki" siap2... sbb takde tandas... kalu nk ke tandas ke ke masjid, jauh jugak lah nk berjalan... :)

bisness yg blm ada org buat lg kat sini... "Tandas Bergerak".. kalu charge RM2 sekali masuk pun laku rasanya... hahaha


okey... sekian sudah coretan aktiviti kami minggu ini...
kalu korang dtg putrajaya jgn lupa singgah sini tau...
dtg petang2 sampai ke mlm... anak2 confirm sukanya...
tata.. titi.. tutu...




No comments:

Post a Comment