Tuesday, 11 November 2014

Happay Besday Abgku Sayang..


Alunan ni khas buat org yg sue sayangi... :)

Hapey besday abgku sayang... 12 Nov...

sue mempersembahkan nyanyian dr Nur Sufi Hadaina!!!
nyanyian besday utk ayahnyaaaa...

yg si adik tak pandai menyanyi...
adik cakar jea kek tu... camtu lah ghuper kena cakar... hahaha
 

potong kek
 

kakak mcm biasa lah... besday ayah ke... besday mama ke... besday adik ke...
nyanyi besday utk org lain... sampai time potong... aku lah yg punyaaa...
 
sue perlu ambik barang utk settlekan job...
kalu upah lori rm150 sekali trip..
memandangkan brg tu muat masuk myvi...
kita kena sejimat yg mungkin lah...
mlm2 buta angkut anak2 masuk kete utk ambik brg medical...
kalau ambik sendiri minyak tol rm30 jea..
duit selebihnya belanja makan utk besday asben... kikikiki... jimat tak?
bukan senang nak senang oiiiiii... expenses tu kena kira betul2.. spy xberlaku pembaziran...
kami makan kat AL-Diwan di cyberjaya..
nasi arab..
 

asben sue pilih nasi chicken briyani RM17
 

Chicken Lamb Kabsah RM17

kami pilih sofa conner sbb adik dah tido...
kul 10pm laki bini dan anak2 masih lg bekerja...
 

menunya simple... xde gambar..
 

air RM10/gelas..


Alhamdulillah kenyang... :)
 
 
*****************
 
memandangkan anak2 tengah membesar..
pusing belakang.... panggg --- mangkuk pecah...
pusing kiri... pingggg --- gelas pecah... adehhh..
stressss... perkakas pecah tu xkisah... yg kisahnya, nak bersihkan serpihan kaca tu..
 
sempena besday asben sue ni.. asben sue beli mangkuk plastic... bukan utk diorang jea...
satu family makan dlm mangkuk dan pinggang plastics...
 
tadddaaa... warna warni yg ceria... kikikiki

nak basuh pinggan pun senang.....
agak2 diorang bising... bergaduh... memekit... menangis tuuuu...
tengah2 dok basuh tu... terus boleh baling jea kat dlm sinki... xyah nak letak slow2 mcm pinggan kaca... haaaa... brutal tak?
 
mcm nilah gaya hidup suami isteri bekerja yg
takde pembantu rumah...
 

haaaaa... adik yg kreatif... ayahnya dok relaks2...
dia boleh gi lompat dlm tu... sambil sebut... "uwaiii... uwaiii... uwaiii"
 

ayahnya pun layan jea lah... wlpn sedikit mcm kanggaru... kah3
 
 
kadang2 sekali pandang raut wajah anak2.. kesian sgt...
selagi boleh tahan marah.. selagi boleh sabar tu... memang sabar...
diorang rindu nk bermanja sbb jumpa mama dan ayahnya sekejap jea...
selebihnya membesar bersama pengasuh...
apakan daya... mama mu ni sindrom keje... aka.. giler kerja... muahaha..
selagi rezeki boleh masuk... kerja mesti diteruskan... !
 
 
sekian sudah lakaran SUEperb MaMa!!..
Tata... titi... tutu...
 
 
 


No comments:

Post a Comment