Thursday, 16 October 2014

Jeruk Mangga Sedap


Assalamualaikummm...

Kali ni sue nak kongsi resepi jeruk mangga.. sangat sedap... senang nak buat..
confirm korang sekali makan jea semangkuk besar ni...

sblm balik keje semalam, ada lah group ibu menyusu di fb publish gambar jeruk mcm ni...
hadoiiiii... kecur air liur weiii...

sue hantar gambar jeruk tu kat asben... hahaha... bekebuk asben sue cari mangga dan asam boi kat pasar malam... hahaha...

bahan2nya mudah sgt...
 mangga mentah.. asam boi... dan cili..

sue dah sampi rumah... tengok mangga 4 biji... perghhhh... melompak lerrrrrr...
asben potong mangga... sue racip2 asam boi... asben patah2kan cili... gaul-gaul...
terus makan... Alhamdulillah... sedapnyaaaaa...

kalu perap 4 jam dlm peti ais lagi sedap... masam masin asam boi tu serap dalam mangga...


selamat mencuba!!!... menyesal tak cuba!!!

maaf jika gambar ini mengganggu emosi anda utk bekerja hari ni... hahaha

sue tahu korang semua dok telan air liur dan dok pikir... kat mana ada jual mangga mentah erkkkk... hahaha..

udah2... cepat wak keje! boss tengok tuuu... hik3

2 comments:

  1. bl la nak dapat makan jeruk camni...teringin nak rase...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai siti... senang je anak buatnya... :)

      Delete