Thursday, 11 September 2014

Lempeng Pisang Bakar



Assalamualaikum.

ini menu sarapan pagi/makan petang yg pertama kali sue jumpa.. lempeng pisang bakar..
memang sue tak pernah jumpa sblm ni..

lempeng ni emak mertua sue yg sediakan.. lepas solat subuh tu.. hehehe.. landing ngan anak2 dan bapak anak.. sekali ada bau wangi2 bakar2 dr dapur.. laju2 lah sue meluru ke dapur...
bukan nak tolong.. nak ambik gambar dan resepi jea... hehehe..

dah siap ambik gambar, emak mertua sue pun potong.. sue pun makan sekeping... nyum3.. memang sodap! makan lagi... sedar tak sedar habis sepinggan.. hahaha..

lempeng bakar ni resepinya mcm cekodok cuma tambah santan jea sikit... ish memang sedap..
jom layan resepinya :

Tepung Beras
Pisang
Santan
Garam dan gula
 
korang gaul jea semua bahan tu mcm cekodok.. pastu bakar.. siap lerrrr...



bakar guna daun pisang.. aroma daun pisang tu yg jadikan lebih sedapp...
 

mula2 kawin dulu, sue nak beli tepung gandum nak buat cekodok, asben ckp kena guna tepung beras baru jd cekodok lembut... sue tak percaya... sekali balik umah emak mertua... haaaa... hambeeekkk kauuu... memang emak mertua guna tepung beras... hahaha.. patutlah lembut dan sedap...
 
emak sue peniaga nasi dan kuih muih... sue suruh emak sue tukar tepung gandum ke tepung beras utk buat cekodok... sampai kesudah emak sue tak percaya... hahaha.. adehhh...
 emak sue ckp.. "ishhh... punahjanne la tepung cekodok weeeeeiii.. kalu buh tepung beras gakkkk..."
hik3... skrg korang nampak kan? emak sue tak pernah guna tepung beras utk buat cekodokkkkkk...
 
 
skrg korang cuba buat pulak... punahjanne ke tak.. :)
tata.. titi... tutu...
 

No comments:

Post a Comment