Thursday, 24 July 2014

Brand Converse Shoes

 
O'oooo..
 
haipppp... thn ni thn lawak jenaka betul..
 
tengok lah... asben sue belikan kasut raya anak2.. mcm kasut sekolah...
katanya utk dipakai dgn seluar jeans..
 
asben hantar gambar kasut ni kat wassap..
 
"Ayang, cantik tak?"
"Cantik.."
sue jawab sekadar ambik hati jea.. seriussss.. sue ni buta style sikit... bukan sikit.. banyak lah..
 
"berapa rm bang?"
"rm169 utk 2 pasang.."
"Lurp!"
boleh dikatakan hampir terkejut beruk lah sue..
 
"abang, ini patern lelaki lah.."
"unisex" asben jawab..
 
baru nk ckp tak yah beli... asben sue dah beli pun...
 
"abang pakai selipar jepun pun xpe.. asalkan anak2 pakaian comel... rezeki anak2 yanggg.."
"Lurp.." ishhh.. mcm membazir jea... mahal sgt tuu.. rungut dlm hati jea..
 
biasanya.. kalu nak beli brg kanak2 yg mahal..
asben akan pegi sorang...
kalu pegi ngan sue kang... confirm sue halangnya..
confirm xjadi belinya...
kakak dan adik suka sgt dpt kasut ni... pakai sampai ke tido mlm lah... 
nampak sgt diorang dah punyai citarasa style mcm ayahnya..
mama jea yg masih setia dgn fesyen golok... muahaha
 
 yg sue herannya...
patern mcm kasut sekolah jea pun... haish..
tak tahu lah nape yg jd mahal nya...
ini kalu emak sue tengok mesti mak sue cakap...
"tak berkatlah org yg niaga tipu menantu aku nih... kasut camni pun sampai rm169"
confirm nya emak sue akan ckp mcm tuuuu...
 
 
 
 
sue lebih suka beli kasut kat kios2 pasaraya ni..
sbb kaki budak cepat besar..
tak guna beli yg berkualiti pun... nanti cepat ketat...
mcm thn lepas.. asben beli kasut raya kakak kat BATA rm50 sepasang..
pakai sekejap dah ketat...
baik beli yg RM10 sepasang ni...
comel pun comel... pakai 2 bln tercabut tapak... tak pe...
berbaloi sbb rm10 jea sepasang..
lepas 2 bln pun.. saiz kaki budak2 pun dah besar.. memang kena beli yg baru jugak...
 ini kasut raya kakak thn lepas... elok lagi.. tp dah ketat..
simpan utk adik.. tp utk adik tetap kena beli yg baru jugak...
takkan adik asyik pakai brg yg dah buruk jea...
 

haaaa.. ini sander sue... sander raya...
mesti korang gelakkan...
xde style langsung... mcm selipar mak cik kan?
 
kat kedai Scholl ni kalu xde bajet rm300 baik xyah masuk kedai nya..
tp sue memang xsanggup lah nk beli yg sampai ratusan..
sue cari lah yg sale 70%... muahahaha.. baru rm80..
hmmm... boleh lah kannnn..
 
anak tengah kecik ni... ke sana ke mari... nk kena dukung hanna tu..
tak terdaya lah nk pakai kasut tumit tinggi yg bereben tuuu...
 
skrg ni pun... kalu ke pasraya jea.. sue pakai selipar Scholl yg 4thn yg lepas..
beli masa ngandungkan Daina.. memang tahan lama jenama ni..
sampai sekarang boleh pakai..
 
cuma satu jea lah..
kalu org tengok selipar sue yg ngandung tu...
"sue, ini selipar ke belacan?!"
"selipar boleh... belacan boleh.."
 
hahaha
 
 

Tqvm pd company yg bg hamper ni..
bukan seronok lagi daina bukak hamper ni..
sambil mulutnya pok pek.. pok pek..
"waaa.. ini hadiah istimewa untuk kakak ke, mama?
itu lah salah satu soalan nya..
dr mana daina dpt perkataan istimewa entah.. dari diolog upin ipin lah kot..
 
sekian... coretan kenangan SUEperb MaMa!!
tata... titi.. tutu..
 



No comments:

Post a Comment