Monday, 3 October 2016

Pantun Merisik dan Meminang - Pengalaman Blogger SUEperb MaMa




Sarung Cincin Merisik...

Sue dan Asben tujukan lagu ini khas buat Kak Yan & Suami..


Memandangkan kami ni segan silu nak merisik dan meminang... tak tahu nak start kat mana...
 sue pun bg isyarat kat asben...
"Abg... sediakan pantun..."

dah duduk bersila depan ibubapa belah perempuan... asben sempat google... kah3
pastu serahkan pantun kat juru cakap... fuhhhh... nasib baik data plan hp asben tengah laju... berdesup keluar ayat pantun nih... muahahahaha..

Cantik Memanjat Pohon Ara,
Nampaknya cantik berseri laman.
Besar hajat kami tidak terkira,
Hendak memetik bunga ditaman.


kami pun tahu... pihak perempuan tak sediakan pantun berbalas.... kami cakap... 
"tak pe... tak payah balas pantun... terima jea lamaran ini.... " muahahaha


ini sue persembahkan cincin merisik dan meminang kpd ibu bapa pengantin..

huisshhhh... rupa2nya.. nak sarung cincing meminang nih memang menggelar tangan weiiii...
tangan pengantin releks jea... tangan sue yg menggelar lebih...
tambah lagi... sue ni dah sarat... pergerakan terbatas.... 
kalu dah duduk... susah nak bangun... kalu bangun tu... susah nak duduk...

citer kat asben... pengalaman sue sarungkan cincing merisik/meminang nih....
menggigil bang oiiiii...

"cuba abg bayang...
kalaulah tengah dok ambik cincin tu.. tengah dok nk sarung...
tiba2 cincin tu jatuh tergolek bawah dulang ke... jatuh dr pelamin ke... jatuh tergolek bawah kain sue ke... mampuihhhh... malu giler siukkkk... tetamu ramai kottt...
sarung cincing atas pelamin... bukan dlm bilik... mau tak menggigil satu badan.."

asben tau gelakkk jea...

nasib baik apa yg sue dok pikir2 negatif tu tak berlaku... muahahaha...
Alhamdulillah... Selesai sudah acara meminang nih..

Ini Kak Bad... emak sedara kak yan... sue kenal masa nak pegi umrah tahun 2008...
dah 8thn kami kenal... tp lepas 8 tahun baru jumpa balik... selebihnya jumpa dlm fb jea...
kalu dah jumpa tu.... apa lagi sembang pasal pakej2 travel lah kan...

Kiri kanan pengantin tu ibu bapa kak yan... jasa diorang tolong adik sue intiview kat Perak memang sue tak dapat lupakan..
tlg carikan hostel... bawak balik hujung minggu ke rumahnya... takut adik sue sunyi kat hostel..
masa tu sue diawal pregnant si kakak Daina... takut gugur lg... jd sue terpaksa elakkan dr travel..
nasib terlintas kat kak yan yg dok taiping... pastu emak ayahnya juga jenis yg suka menolong org...


suh posing kat pelamin malu... nk posing bawah pokok jea... tak de org tengok...












No comments:

Post a Comment