Monday, 23 May 2016

Program Lawatan Anak2 PASTI Kids BBST

Belum terlambat sue nak ucapkan Selamat Hari Guru...



Masa hari guru... sue bg peluang kat kakak dan adik bg hadiah kpd guru masing2..
nampak tak si adik tunjuk kat kucing  hadiah yg bakal nk bg kat techernya.. dgn bangganya dia menunjuk2 kat opok dan utih... hahahaha
"ini utk teacher zam... ini utk teacher nor"

haishhhh... mama dulu umur 6 thn tak pandai menulis lg.... zaman skrg... Sekolah Tadika dah ada exam.... dahsyat sungguh perkembangan IQ anak2 zaman skrg...

dah habis exam... PASTI Kids anjurkan program lawatan sambil belajar....
inilah barisan pelajar umur 5 dan 6 tahun...

cikgu tlg kakak bagi makan daun kat kambing...
kalu cikgu tak tolong tuh... sampai ke sudah tak dekat dgn kampbing....

kalu pegi dgn family... kakak akan mula merengek...
"ishhh... panas lah... busuk lah... jom kita pegi kat tempat yg ada aircond..."
arghhhhhh... pegi ngan cikgu boleh jea layan kambing tuh...

amboi kakak... siap naik kudaa.... 
bagus betul cikgu2nya melayan kerenah pelajar yg ramai...

ramai kanak2 pilih naik kuda... mungkin sebab kuda dah biasa pada pandangan diorang...
selalu tengok cerita kartun Alice.. Pricess Sofia... kartun2 tu ada kuda...
diorang pun dok pendam nak rasa naik kuda.... 
Alhamdulillah... program ni dpt tunaikan hasrat si kakak nak naik kuda... hahaha..


Ini fiazzz... nama yg selalu menjadi sebutan di mulut kakak...

ini Haifaa... pun sama... bercerita jea mesti keluar nama2 best freindnya...

hanya yg berani jea nak naik burung unta...
burung unta diorang tak pernah tengok dlm cerita kartun... apatah lg kat tepi jalan...
comfirm ramai yg takut....

"hari ni kakak nak pegi tengok UNTA.."
mama pun bukak balik program lawatan... UNTA??? burung unta laaa...
kalu mama tegur confirm bergaduh.... jadi biarlah kakak belajar sendiri nanti...
mana UNTA... mana Burung Unta...hahaha

ada aktiviti pegang telur burung unta...
bagus utk kanak2... sblm ni diorang kenal telur ayam jea... 
sekarang diorang dpt pegang telur gergasi...
confirm diorang teruja punya...

lawatan ke Muzeum Alam Semulajadi di Putrajaya..

lawatan ke Kilang Kek Lapis Serawak...
kakak memang suka tengok Astro AFC...
masak2 kek... dan kakak pun suka kek warna warni...
memang layan lerr dpt ke situ...
pastu dpt hadiah kek lapis warna coklat... habis kat kakak sorang jea... hahaha



amboiii berselera makan dgn kawan2... kalu kat rumah puas pujuk ler nak makan...

hambeekkk kauuu.... dia buat mcm dlm kereta mama dia jea... hahaha
dah biasa naik kereta sebaris kerusi sorang satu...
naik bas pun buat mcm naik kerete sendiri ler...


si adik yg rindukan kakaknya...
biasanya setiap hari sabtu dan ahad... mesti berempat jalan2..
kali ni kakak tak de...
termenung adik dlm kereta.... tido tak nak... bercakap tak nak..
haishhhh... kesian sungguh... nampak sgt airmukanya sedih...

"ayah, adik nak beli spek utk kakak... adik nak beli baju utk kakak... adik nak beli seluar utk kakak"
dok dlm kete 5 minit...
"ayah mana kakak... kita nak gi ambik kakak ke?"
"adik ni... suka buat ayah touching... kakak belum balik lagi laa..."



ibu bapa mana tak risau lepaskan anak umur 5thn pegi lawatan..
manalah tahu... tiba2 budak 5tahun merajuk buat haluan sendiri... tiba2 tercicir bas...

tp kita kena yakin dgn kepakaran guru tadika..
guru2 tadika memang dilatih utk menguruskan kerenah anak2 yg berumur 4, 5 dan 6thn...
guru2 nih dah faham... apa kehendak anak2... bila waktu diorang nak ke tandas...
jalan pun jln barisan... naik bas kira pelajar... turun bas kira pelajar...
masuk muzeum kira palajar... keluar muzeum kira pelajar...
haaaaa.... gitu lah gamaknya...

ayahnya pesan...
"kakak bawak makanan ringan... bawak seluar spare takut terkencing... bawak towel takut termuntah.."

tak payah bang... semua cikgu dah standby... cikgu tak bagi bawak apa2...
janji pakai baju sukan , kasut sukan, stokin dan tudung jea... utk budak lelaki kopiah pun tak payah... kang tercicir kopiah time naik burung unta... pastu kena tahi burung unta.... hadoiiii... jenuh cikgu  kena complain pulak.... hahaha

kalu bawak brg... nanti hilang lg menyusahkan cikgu... 
"cikgu... tuala goodday anak sy ada ternampak tak?

haaaa... kena ibu bapa yg mcm tu... tak ke pening kepala cikgu.... hahaha

sepanjang program tu...
cikgu2 banyak update perkembangan anak2 dlm group wasap PASTI Kids BBST...
hilanglah perasaan risau si ibu bapa ni...

Terima kasih buat Cikgu Lia, Cikgu Ally, Cikgu Ain, Cikgu Aza dan cikgu Emy..
kerana menjayakan program lawatan sambil belajar utk PASTI Kids BBST...





No comments:

Post a Comment