Monday, 5 May 2014

Menikmati Keindahan Alam di Pantai Port Dikson

Assalamualaikum pembaca blog SUEperb MaMa!!!

haaaa... minggu ni kami menikmati keindahan ciptaan Allah di Port Dikcson...
sambil tu layan lagu ni yea...


Selfie duluuuuu...
hahaha
 

kami sampai tepat pd waktunya...
pertandingan perahu layar...
memang cantik sbb semua perahu layar tu sama saiz dan warna..
  

bawak anak2 berjalan utk buka minda...
 
"kakak... sape jadikan matahari?"
"Allah" kakak jawab..
"kakak.. sape jadikan langit?"
"Allah..."
 
Alhamdulillah... cukup utk pembelajaran hari ini utk anak mama...
ajar basic jea... hahaha
 

cantik sgt pemandangan time ni...
 perahu layar yg warna putih menghiasi pantai...
 

susah jugak nk tegak kan layarnya tuh..
ada yg tumbang dua tiga kali lah... baru berjaya..
 

hari ini kami cuba train puteri kami supaya jadi anak yg barani...
kami bawaknya naik boat..
bawak boat laju2... sekali pusing RM50..
kalu ikutkan sayang oiiii rm50..
tp kami nak anak2 kami merasai pengalaman utk jadi berani...
terpaksa korban rm50... hahaha

haaaa... satu lagi... kalu nk jln2 utk aktiviti lasak ni...
tudung Syria sgt sesuai utk di gayakan tauuu...
tak perlu nak jaga awning...
sarung.. melekat kat dahi tu... naik boat laju mana punnn...
Insyallah x terbangnya... hehehe
jgn lupa singgah di ROSSEcouture utk beli tudung Syria yg termurah dipasaran..
 



lepastu ayahnya bawak anak2 menyelam air masin... hahaha






Apabila melihat alam ciptaan Allah ini, sue teringat ayat-ayat suci al-quran dan al-hadis yang menceritakan tentang keunikan dan keajaiban alam ciptaan Tuhan.

"Dia-lah Allah yang menjadikan segala yang ada di bumi untuk kamu dan Dia berkehendak terhadap langit, lalu di jadikanNya 7 lapisan langit. Dan Dia maha Mengetahui segala sesuatu." (Surah al-Baqarah; 29)


"Maka Dia menjadikannya tujuh langit dalam dua masa dan Dia mewahyukan pada tiap-tiap langit urusannya. Dan Kami hiasi langit yang dekat dengan bintang-bintang yang cemerlang dan Kami memeliharanya dengan sebaik-baiknya. Demikianlah ketentuan yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui." (Surah Fusilat; 12)

Hadis tentang KEINDAHAN :

Dari Abdillah bin Mas'ud ra. bahwa Rasulullah saw bersabda, "Orang yang mempunyai sifat sombong sedikit saja di dalam hatinya tidak akan masuk surga." Seseorang berkata, "Bagaimana halnya ihwal seseorang yang mempunyai pakaian-pakaian yang indah dan sepatu-sepatu yang indah?" Rasulullah saw bersabda, "Allah itu indah dan Allah menyukai keindahan (Seseorang tidak disebut sombong jika ia mempercantik dirinya). Kesombongan terletak pada penolakan terhadap kebenaran dan memandang orang lain rendah." (Muslim)

    ... Dan engkau lihat bumi ini kering tetapi setelah kami turunkan air (hujan) padanya, ia menjadi lembut dan subur dan menumbuhkan pelbagai macam tumbuhan dan buah-buahan yang cantik dan lazat.
(Al-Hajj: 5)
 
            Firmannya lagi yang bermaksud:
            Dan kami hamparkan bumi itu dan kami letakkan padanya gunung-ganang yang kukuh dan kami tumbuhkan padanya segala macam tanaman yang indah dipandang mata.
(Qaaf: 7)

 

    Ketahuilah bahawa sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah-megah antara kamu serta berbangga-bangga tentang banyaknya harta dan anak... Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu.

(Al-Hadid : 20)

 

 
 
sekian sudah perkongsian dr SUEperb MaMa sekeluarga..
berjalan dimuka bumi dgn niat kerana Allah utk melihat ciptaan Allah...
ia sudah jadi IBADAH...
tata.. titi... tutu
 
jgn lupa singga di ROSSEcouture  utk dpt terdung terkini..
"Order dgn sue... brg sampai depan pintu..." Ulalalala



No comments:

Post a Comment