Monday, 14 January 2013

Barut bayi atau bekung bayi


Assalamualaikum...

entry kali ni sue nak ajar cara buat barut bayi...
barut yg sgt sesuai utk bayi ----->>> barut cortton bertali... jommmmm layaannnnnn!!!

Peralatan yang digunakan :
kain cortton
gunting
tali barut
benang
contoh barut bayi
mesin jahit (yg tengah tunggu masa nk kena humban ke laut tuuu...)
kecodok (kalu tengah lapar)
air bandung (kalu tengah hausssss)

ini peralatannya... mesin jahit sue thn 2005
masa tu sue beli rm250... 
sebelum kena humban... biarlah di memorikan kat blog ni yea... hihihi

kain cortton td di lipat dua... sblm di gunting

dah siap gunting...
biar jd mcm ni... okey?
corak terang belah dalam...
corak pudar belah luar...
kain tu dijahit dlm keadaan terbalik... corak pudar kat luar...
pastu terbalik kan semula... biar corak terang kat luar...
jahit tindih tepi... dan pasang tali...
Siap!!!
senangkan??


 ilmu ni utk bakal2 ibu yg bajet dan pandai menjahit shj...
kalu yg tak pandai menjahit tu... boleh buat tempahan dgn sue...
hubungi sue melalui email sueperbmama@gmail.com
or
msg melalui fb Rossuzilawatey Hasein (ada kat page depan blog ni)

pesanan sue...
jgn beli barut bayi spt ni...  nanti barut tu naik sampai ke dada atau turun ke bawah perut... 



selamat mencuba jahitan barut style SUEperb MaMa!!!
tata... titi... tutu...

sebelum sue cikidautttt... jom layan lagu ni... best tauuuuu!!!

New batch will b soft awning+plain colour.. It's cool..! Can mix n match easily rite?.. Stay tuned peeps, we will update soon..! HOOHIE hanya di



2 comments:

  1. Jgn dibuang mesin jhit tu...meh bg kt sy...hehe...

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. blm sempat ke tmpat awak... Dah ghelai satu2...

    ReplyDelete