Sunday, 6 January 2013

Banjir di Kelantan

Assalamualaikum...

kali ni sue nak citer kisah banjir di kelantan... menikmati cuti tahunan utk merasai sendiri nasib penduduk di rantau panjang yg hidup dlm banjir di musim tengkujuh...

alahaiiii... mcm wakil rakyat turun tengok rakyat jelata la pulak... kah3...
bluerrrkkk...
nasib baik ada adik yg sporting... kakak ajak naik bot... dia layan jea... kakak jatuh longkang dia wak tak tau pulak... huk3..

jom layan destinasi ni... yg bermula di sepang...

Daina mulakan dgn Solat Sunat Musafir..

Qiam..

pakai kopiah jap... pastu rukuk...

sujud..

kemudian... buat penyerahan kopiah kpd ayahandanya...
hihihi...

kami belum pernah ajar daina solat buat masa ni... 
apa yg kami praktikkan... solat di ruang tamu...
jadi, daina akan sentiasa melihat kami solat...
dan terus ikut tanpa dia arah...

video
masa dlm perjalanan balik klate... tengah kami dok gurau2 manja dlm kete...
si kecik ni berzikir menyebut kalimah Allah...
alahai... malunyaa...
ini adalah pengajaran buat kami spy mengingati Allah setiap saat dan waktu...
jgn leka dgn urusan dunia...
Daina menyebut kalimah Allah bkn krn kami pandai mendidik... bkn krn Daina bijak..
tetapi itu semua kekuasaan Allah yg mampu melakukan apa saje mengikut kehendakNYA...

  video

Skrg bemulalah wakil kpd wakil rakyat turun padang... hahaha...
24hb Dec 2013 
kg.Padang Pak Amat, Pasir Putih, Kelantan
ngam2 kami otw ke sana... air tengah naik...

alah balik kang.. kuar kat berita radio kelantan...
jalan ditutup kat area ni...
perghhh... nasib baik kami melepasi saat getir ni....

video
sebelum sampai ke destinasi tu...
sempatlah mandikan org yg jalan kaki dgn air banjir... hahahaha..

rempuh banjir... gara2 nk gi tengok Amrullah Albukharey bin Mohd Ros Albukharey..

25 Dec 2013 kitorang rehat2 kat rumah... sbb masih penat dan trauma nyaris2 terperangkap kat pasir putih gara2 banjir...

26 Dec 2013... air dah surut..kat Kampung Kajang, Rantau Pajang, Kelantan.
kitorang pun main air banjir la...

ini budaya budak2 kat kampung ni...
banjir jea... diorang akan berkumpul atas jalan raya...
nk tunggu kete sape yg tersangkut atau rosak... hehehe 

video
selain tu... inilah cara budak2 kampung cuci motor time banjir... 
sehari adalah dlm dua tiga puluh kali...

  video 
kebetulan jumpa dgn Pok cik Ghosid (kawan emak sue)
apa lagi... guna kabel emak utk naik bot free la... hihihi
round2 utk melihat mangsa banjir...
masa tu tak pikir dah jaket keselamatan... yg pikirnya..
nak naik bot!!... nk naik bot!!... nak naik bot!!
sekali dah dpt naik bot...
hmmm...hmmm... sue tergedik sikit... sory yea... kah3..
jakunggggggg!!!

video 
video ni pulak nampak paras air naik kat rumah org kampung kat situ...
budak2 sgt suka main air banjir...
emak bapak pulak sgt suka bila dpt duit bantuan banjir... RM500

video
Daina suka main air banjir..

video 
ni... kalu di layan... mau sampai kering air banjir baru nk balik rumah... hadoiii...

seronok time banjir... abih jea banjir... 
kena hati2... ular di sekeliling rumah mangsa banjirrrrr....
huhuhuhu...
maklum lah... sarangnya dah ditenggelami air... 
so, tumpang duduk di rumah mangsa banjir... :(  ngerinyaaaa..


okey... sekian sudah kisah banjir dari SUEperb MaMa!!
tata... titi... tutu.. muah!

New batch will b soft awning+plain colour.. It's cool..! Can mix n match easily rite?.. Stay tuned peeps, we will update soon..! HOOHIE hanya di

No comments:

Post a Comment