Sunday, 16 December 2012

Kisah Daina!!! episod 2


alahai anak ayah...

masa cuti hari sultan selangor ari tu... sue cuti... asben keje... tinggallah sue ngan daina kat rumah...
huhuhu...  bkn dpt rehat... tp dpt penat... layan si kecik ni...
dah jd kebiasaan... daina bertolak pagi2 ke rumah pengasuh dgn ayahnya... kali ni kena tinggal...

mcm ni lah gayanya bertenggek dlm kete...
siap jeling kat mama lg dpt peluk ayah... huh!


dah kena tinggal... apa lagi mengamuk la... pantang bunyi enjin kete myvi... cepat2 selak langsir kat slidding... bila tengok ayah tak de... melalak lg...



tak nak masuk rumah...dok goyang grill nk kuar... bila keluar... tepuk2 pintu kete sue nk naik kete gi cari ayah... hadoiii... mak buyong ni pun pujuk la.. round2 kat medan selera di tmn seroja... ok kejap... balik rumah mengamuk lg... sbb ayah tak de...

bengkak mata menagis.. rambut pun dah serabai...
hahaha

tak nak masuk rumah... dok depan grill tuuu...
nasib baik ada jiran yg perihatin... tegur daina...

"nape nangis..."
"mai tengok citer kartun ngan Dalila"
daina diam muncung...

pastu sue pun ckp... bawak dalila dtg sini main air lah...

bermulalah aktiviti diorang berendam selama 2 jam... biar betul2 penat...
 
 
bkn main seronok lg berkawan...
 
sue letak semua mainan dlm kolam tu... nak didik daina spy pandai berkongsi dan tidak kedekut...
hihihi... daina tengok jea kwn2 dia main mainan dia... :)
 
 
video
seronok main... lupa kat ayah kejap...
 
video
yg paling seronok... tengok dalila gaduh ngan adik dia..
kelakar.. daina jd penonton... kah3..
 
semua dah gigil... balik umah masing2... tido...
daina start tido kul 11.30am bangun kul 4.30pm..
tengok kolam nk main lg...
sambung main air sorang2...
tiba2 ada si cucu jiran yg peramah... 
tegur daina.. sue pun panggil diorang masuk dan main ngan daina...
kebetulan sue masak nasi dagang... bg diorang mkn sambil main ngan daina...
sue pulak cuci lantai... yg dah berzaman tak menyapu..
 
 
 seronok makan sambil berendam..
 
........................................................................................................................................
 
 
Kata pujangga, ada empat faktor untuk kita menikmati kehidupan selesa, iaitu rumah yang lapang, isteri yang setia, kereta yang tidak rosak dan jiran yang baik.
 

Saidina Ali abi talib pernah jumpa nabi dan bertanya kepada rasullullah s.a.w “Ya Rasululullah siapakah orang paling miskin dan siapakah orang paling kaya”..Nabi berkata “Sesungguhnya orang paling miskin ialah orang yang sentiasa tidak cukup dengan apa yang ada , sesunguhnya orang yang paling kaya ialah orang yang cukup dengan apa yang ada”)Seterusnya nabi berpesan lagi supaya manusia berbuat baik dengan jirannya. Dengan berbuat baik kepada jirannya maka individu itu menjadi mukmin yang sempurna"

 
............................................................................................................................................................
 
minggu ni... ayahnya sibuk ngan tender... kami pun ikut sekali drp daina mengamuk kat rumah... baik main kat opis ayah...
 
layan citer upin ipin...
 
 
menyanyi...
 
video
jom nyanyi bersama sayaaaaaaaaa!!!
sy seronok kat opis ayah!!
 
 
 
sekian sudah Kisah Daina episod 2!!
tata.. titi.. tutu..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment