Thursday, 24 May 2012

Kelebihan Air Shifa...



pagi2 ni... sue terpikir pulak nk tulis entry tentang AIR... :)
mcm biasa la... sambil baca... sambil dengat nasyid "7 Sunnah Nabi"

kalu dulu... sue suka minum air bacaan yasin atau ait kolah masjid... sbb sue nk air tu betul2 bersih zahir dan batin.. kalu memasak pulak.. sue akan bacakan yasin pd garam... spy bersih!!!

Bersih zahir utk air ----------->>> guna filter air
Bersih batin utk air -----------.>>> bacaan ayg suci Al Quran/zikir.

memandangkan dah ada anak ni... nak baca Al Quran pun x sempat... kadang2 baca Al Faihah/ayat kursi sambil lipat telekung... kadang2 sambil panaskan enjin kete... tu jea la yg sempat.. kalu kita baca yasin sblm pergi kerja... x sempat nk kemaskan bilik tidur.. ataupun lambat ke tmpt keje...

pikir punya pikir... mcmana sue nk dptkan air berkualiti ... tung teng tung teng...

tergerak hati utk temuramah Pak Kiyai yg mengusahakan air SHIFA.
katanya... air bersifat sgt sensitif...

kalu kita BACA yasin kat air tu... air akan jd air yasin, bila kita letak air yasin tersebut dekat dgn TV atau radio yg byk muzik2 rock... maka air itu sudah menyerap lagu2 tersebut. malekulnya akan berubah...

BERBEZA

dgn PENGISIAN Ayat2 suci Al Quran... apabila sudah buat pengisian ---->> InsyaAllah kesucian air itu tetap ada.. wlpn letak depan TV...

barulah sue faham perbezaan pengisian dan bacaan Al Quran terhadap Air.
apa lagi... sue sambar la sekotak!!! ada 24 botol... RM2/botol...
kalu beli direct kat kedai Shifa dpt RM2/botol... kalu beli kat agent2 luar RM2.50-3.50/botol.


RM 48/box

sehari sue minum 2000ml air... maknanya 4 botol air shifa???? RM8 utk sue seorang... belum termasuk asben dan Daina lg... boleh kering poket cam nih.. pikir punya pikir..

balik umah... . tuang jea dlm balang air shifa sebotol... pandai2 lah air shifa tu merayap kat dlm balang tu..
sbb nk jimat punya pasal!!!..
setiap kali air balang tu abih... sue akan masukkan air filter + sebotol air shifa = jimat kan????

kalu nk masak nasi ke... nk minum ke... ambil jea air yg dah ada pengisian Ayat2 suci Al Quran tu..

tuang air shifa sebotol utk sebalang air miniral.

kalau nk outstation atau balik kampung... sue akan bekalkan air shifa ni... xperlu lah beli air mineral yang tidak ada pengisian apa2 tu... 

Dengan mulakan BISMILLAHIRAHMANNIRRAHIM... Air siap utk diminum!!!

Jom kita study pasal air pulak... okey?

Sel-sel tubuh memerlukan air sebagai sumber makanan utama dengan membentuk 70% daripada tubuh adalah air. Berlandaskan fakta ini dapatlah kita simpulkan bahawa makanan dan minuman yang baik akan membentuk sel-sel yang baik. Sel-sel yang baik ini pula akan bergetar mengeluarkan tenaga. Perubahan kekuatan bioplasma dan sinar cahaya oleh tenaga itu pula telah dibuktikan secara saintifik berkait rapat dengan kadar kesihatan, fizikal, emosi, malah psikologi dan kerohanian seseorang. Maka kini terbongkarlah secara saintifik rahsia rawatan alternatif (Pengisian ayat2 Al Quran pd air) yang diamalkan oleh orang-orang terdahulu yang digelar sebagai sains kuno.



Firman Allah SWT dalam Surah Al-Israa’ ayat 82 mafhumnya:

“Dan Kami turunkan daripada Al-Quran apa yang menjadi penyembuh(ubat) dan rahmat bagi orang-orang yang beriman (yang mempercayainya) dan tiadalah Al-Quran itu menambahkan kepada orang-orang yang zalim selain kerugian.” 

Sabda Rasulullah SAW;

“Lazimilah kamu menggunakan dua penyembuh iaitu manisan madu(asli) dan Al-Quran.”


mungkin ada yang mngatakan... terlalu ta'sub kpd air bacaan Al Quran adalah SYIRIK!!!!...
yeppp~ betul! cuba teliti permasalahan ini...

Sains telah menemui jawapan dan kebenarannya, apakah kita mahu menyangkalnya? Atas dasar syirikkah? Makan panadol dengan mengiktikadkan boleh menyembuhkan sakit kepala, adalah syirik!!!!. Salah panadol atau salah pemakannya? Salah makan atau salah iktikad? 
Sama-sama kita halusi permasalahan ini.


Ini contoh molekul air :


Ketika dibacakan doa untuk penyembuhan ke dlm air :














Selain itu, jika kita sekadar menampal perkataan baik seperti ucapan terima kasih, juga membentuk molekul yang cantik. Begitulah juga jika sebaliknya.

Selanjutnya ditunjukkan kata ”malaikat” : terbentuk rantai dengan kristal hexagonal yang      indah (gambar diatas) dan ketika ditujukan kata "setan", kristal berbentuk buruk dengan bola api ditengah (gambar dibawah).



kalu diikutkan logik pun...
badan kita mempunyai 70% air... tiba2 ada org mengata perkara2 buruk.. menfitnah.. memaki kita..
pasti seluruh badan kita menyirap kepanasan!!... 
sebenarnya bkn darah yg menyirap.. tp perubahan aura molekul air yg kristal kpd molekul air yg besi buruk yg panas!!! 

tapi... bila kita mendapat pujian... penghargaan...
seluruh badan kita akan terasa sejuk... maknanya air dlm badan kita mempuyai molekul air berkristal sbb solat yg kita lakukan... dan kekal berkristal bila dpt pujian.

ini adalah contoh respone air cepat menangkap sesuatu yg kita hadapi seharian.



Sekian!!!!

Selamat mencuba gaya pengambilan air style SUEperb MaMa!!!


Wasalam... layan zassssss.....!!!!



No comments:

Post a Comment