Tuesday, 7 June 2016

Ulang Tahun Perkahwinan SUEperb MaMa - ke 6



Akad nikah pada 05 june 2010... hari kesyukuran pada 06 June 2010...

6 tahun melayari bahtera rumahtangga... Alhamdulillah... terima kasih Ya Allah krn kurniakan kami nikmat bahagia hidup berumah tangga.... semoga kenikmatan ini kekal hingga ke syurgaMU Ya Allah...

5thn yg lepas... kami sambut anniversary dgn sebijik kek.... tp kali ini asben tanya sue...

"Ayang... nak sambut anniversary kat PULLMAN HOTEL tak?"
"Tak yah lah bang... selera tak berapa ok ni... kalu kita mkn kat tempat mahal pun membazir... lg pun tangki makanan kita ni kecik jea... kita makan kat kfc jea lah...." hahaha

haaaa.... mcm isteri solehah tak???? wakakaka

Tahun ni Anniversary sue jatuh pada hari pertama puasa... iaitu pd 06 June 2016..
Mood nak sambut hari bersejarah tu hilang mcm tu jea... maklumlah bulan puasa...
siang hari tak boleh mkn... mlm hari pulak sibuk dgn aktiviti di bulan puasa... so kami abaikan sambutan hari bersejarah tu... hahaha

Tapi saat hari bersejarah tu memang sue tak boleh lupa... krn ia terlalu manis buat sue...

Teringat kenangan kita mula kenal2 dulu... kenal sebagai sesama staff di Star Medik... bercakap berbahasakan "Aku and Kau"...

sue jenis yg tak suka panggil "abang" kat mana2 lelaki... krn perkataan tu sue simpan hanya utk Seorang SUAMI....

Berkat doa seorang Pak Kiyai... kami bersatu tanpa cinta sebelum berkahwin... lagipun.. sue ni jenis yg tak pandai bercinta... kayu sikit kalu bab bercinta nih... hahaha

dah lepas tunang tu... xleh cakap "aku Kau" dah... kena lembut lah sikit kannnn...

masa dlm pertunangan.... sue pernah SMS pd tunang (suami sue lerr)
"boleh tak awk panggil sy "Ayang" dan saya panggil awk "Abang" ?

Tunang sue senyap... dia wak dekkkkk jea.... hampeh betul... malu pun yea... arghhhhh...

sue pun diam jea lah.... kitorang memang kurang berjumpa dan kurang bergayut dlm tel spt pasangan lain... masa tu asben byk habiskan masa di tempat kerja barunya.. maklumlah kena stabil kan ekonomi dan kerjaya sebelum bina rumahtangga....

selepas 05 June 2010... akad nikah pd 8.30mlm... kami tak bercakap sgt lagi... sebab asben balik hotel dgn familynya... sue balik rumah utk siapkan majlis esok...

Jom refresh balik album2 lama....


Cantik gambar candit ni kan??



Alhamdulillah... Majlis 06 June 2010 selesai dgn meriahnya... bila dah petang tu... asben pun panggil... "Ayang... tolong ambilkan towel.."

Lurppp... Tersentap sekejap pastu terus jd gedikss.... hahaha

haaaaa... permintaan panggilan mesra masa pertunangan baru asben tunaikan... lamanya menunggu.... akhirnya dpt yg terindah... Alhamdulillah...


alangkah indahnya jika bilik suami isteri spt ini kan???? dihias spt istana... berangan jappppp... wakakaka


*************
Panggilan atau memanggil dalam Islam dianjurkan memakai atau memanggil dengan penuh kehormatan, kasih sayang dan kelembutan. Membiasakan diri memanggil pasangan dengan panggilan sayang(Humairaa) merupakan hal yang lumrah dan dianjurkan oleh Nabi Muhammad SAW karena beliau jika memanggil istrinya selalu dengan memakai panggilan ya humairaa yang artinya “sayangku”. Selain memberikan rasa senang pada pasangan, memanggil pasangan dengan panggilan sayang tentu akan membuat perasaan cinta dan kasih sayang semakin melekat dan utuh.

No comments:

Post a Comment