Tuesday, 24 November 2015

Majlis Ihtifal Dan Konvokesyen - PASTI Kids BBST


Alhamdulillah... selesai jugak tahun pertama kakak daina di sekolah PASTI Kids BBST...

wlpn tiap2 pagi mama berperang dgn kakak utk mandi pagi... akhirnya kakak dapat selesaikan jugak persekolahan utk umur 4thn...

apa yg mama dan ayah seronok nya... bila cikgu cakap.. kakak dah pandai berdikari.. pandai berkawan... part yg paling best.. kakak dah pandai mengusik cikgu... hahaha

mama dan ayah hantar kakak ke sekolah bukan utk paksa kakak dapat semua A dlm mata pelajaran... tp mama nak perkembangan kakak seiring dgn usia kakak... skrg kakak bg result 5A 1B...
wowwwww... kakak memang hebat... jauh lebih hebat dr apa yg mama letak target pd kakak...

5A 1B... kakak dapat no 11 daripada 11 org dalam kelas kakak...
pendek citer no last lah.... mama yakin rakan taulan kakak semua bijak pandai...
tak pe.. no berapa tu mama tak kisah... janji perkembangan kakak seiring dgn usia kakak...

mama dulu masa empat tahun... dok main masak2 kat bawah pokok lg ehh...
umur 6thn tak pandai menulis pun...
selalu dapat no last didalam kelas yg paling last.... haaaaaa.... hambek kauuu...
dah lah no lasttt... kelas pulak lasttt...
dapat no 40 dari 44 org di kelas no 4.... 
tengok pada result masa tu... mcm anak tak bergunalah...

percayalah kakak.... apa pun result yg kita miliki... Allah hendaklah sentiasa dihati..
selepas kematian.. semua keputusan peperiksaan tak ade nilai pun...
yg pertama malaikat tanya adalah... "Sempurnakah solatmu.."


Hadaina memang terkenal dgn sikapnya dlm "Drama Ratu Air Mata.."
ada ke patut.... dia manangis bila nak naik pentas...

cikgu Lia pujuk... peluk kakak... kakak tetap tak nak naik pentas...
sue terpaksalah  pujuk  nak jogek sama2 kat pentas... hahaha...
baru lah kakak nak naik... tu pun dia sambung nangis dan teresak2 kat atas pentas tu...
hadoiiiii... lawak jenaka betul lah kakak nih....

habis tudung jd senget benget... sue mintak cikgu Alyn betulkan tudung kakak...
nasib baik lah cikgu PASTI ni jenis yg mesra alam....



ni naik pentas kali kedua utk ambik hadiah... kakak dah tak nangis.... Alhamdulillah..



Nyayian utk kanak2 umur 4 dan 5thn..

Alunan Asma Al Husna...

Persembahan Doa dan nyanyian dari kanak2 6thn

Pra Hafazan... Surah Al Mulk... 
pelajar 6thn...


waaaaa.... hebat sungguh cikgu2 PASTI nih...
dapat didik anak2 kecil yg byk kerenah... yang banyak kenakalannya....
cikgu sini memang penyabar... Thaniah buat cikgu2 dan anak2 PASTI Kids BBST...

"(Menuntut) ilmu di waktu kecil seperti memahat di batu"






No comments:

Post a Comment