Thursday, 4 June 2015

5thn Anniverssery - SUEperbMaMa di alam perkahwinan

Assalamualaikum...

Alhamdulillah.. genap sudah 5thn sue di alam perkahwinan...

onak duri alam perkahwinan mesti ada... tak semua manisss.... tp sue suka kenang yg manis2 jea..
jika sentiasa refresh hal2 yg manis baru lah kita akan saling merindui... kalau kita kenang hal2 yg berselisih faham... maknanya kita mengundang kehancuran...

sepanjang 5 thn ni... kami dikurniakan 4 org anak... 2 puteri jadi penghibur kami di dunia.. 2 kembali kepada Allah ketika usianya 2bln di alam kandung... yg kembali kpd Allah itu... kami selalu sebut ianya adalah lelaki... jd kami ada 2 pasang anak... hahahaha... boleh tak gitu?

sedangkan lidah lg tergigit... apa pula suami isteri... lalalalala
jom layan lagu arwah P Ramli ni...


*************************
sebangai kenangan... asben sue beli jam sepasang... mula2 sue ingat asben gurau jea... sbb mengikut trade rekod tahun2 sebelum hanya beli kek anniversy shj... tak sangka pulak dapat betul...

4thn sue tak pakai jam tangan... kekok pun ada..
semenjak ada anak pertama dulu... terus tak pakai jam... sebabnya kesian kat baby.. kepala asyik terhantuk kat jam jea..

sekarang puteri2 sue dah besar... dapat lah pakai jam... seblum ni jam yg paling mahal sue pakai yg berharga rm150... tu pun gigil tangan nak bayar.... hahaha

memang diluar jangkaan sue dapat jam BONIA ni...




asben beli yang sama patern... unisex.. memang khas utk sepasang..


sambil dok borak2 dlm kelambu tu... opocottt... tido dlm kelambu ke????

asben suh sue enjoy dgn rezeki yg sue dapat ni... beli apa yg suka... masalahnya, sue memang tak suka membazir... bukan senang nak dapat duit oiiiiiiii...

"utk hilang kan rasa penat ayg selama ni... abg nak ayg enjoy dgn pendapatan ayg tu.. ayg guna utk keinginan ayg sendiri..."

sue nak beli handbag warna biru... asben bawak lah masuk kedai Leather Avenue...
tengok harga tu memang terkejut beruk lah sue... yg paling murah rm413... harga asal rm689...



setelah 4 jam berfikir dalam City mall... akhirnya sue pun beli lah handbag yg paling murah ni...
ada diskaun 40%...

5 buah dok keluar masuk kedai handbag...

teringat pulak masa zaman bujang dulu... selalu kena kutuk ngan kengkawan...
"org tak pakai handbag cap ayam..." sindirannya pd sue..
masa tu handbag sue memang cap ayam betul pun... wakakaka..
beli atas pasar kat tanah merah... kikikiki...

ketika tu sue hanya mampu senyum dan diam...

Haaaaa.... korang jangan lupa ID cosway sue... VPY331957..
korang nak shopping kat cosway... gunalah ID sue utk dapatkan harga ahli...
tak payah pening2 kepala nak register jadi ahli... nak kena bayar yuran tahunan semua tuuuu...
kalau dapat cupon voucher... korang guna lah utk pembelian ke seterusnya... tak perlu pos ke sue yea.. guna lah dgn syukurnya... peace...


Bila muhasabah diri.... teringat kata-kata Pak Kiyai..
"Harta itu sampah... "

sue termenung kehairanan... "kenapa?"

"apa ada pada harta semuanya sampah... contohnya, ada rumah sewa.. dapat duit sewa... beli nasi, prosess dlm perut, pastu jadi ape?.. kalau beli handbag, baju dan apa2 lah... pakai setahun dah buruk... bukan kah dibuang jd sampah..."

sue termenung sejenak... harta akan jadi bernilai hanya dgn ZAKAT dan SEDEKAH shj...
2 perkara itu adalah sgt berat utk INSAN menunaikannya... memang berat.... memang berat..
kecuali pd hamba yg Allah bagi hidayah shj... itu pun takut terdetik rasa riak dlm hati...
Hasbunallahawanikmal wakil...
*************


mlm td... dpt kek coklat... seperti biasalah...
semua kek akak di monopli oleh kedua2 puteri kami..
si kakak nyanyikan besday.... hahaha...


alih2 kami ni jadi tukang ambik gambar... wakakaka...

okey, sue kena sambung keje... sue cikidout dulu...
abaikan nilai harga jam tangan dan harga handbag tu... tp hayatilah kata2 Pak Kiyai...
semoga Allah titipkan dalam hati kita... menjadi hamba yg bersyukur...
yang kaya keluarkan zakat dan sedekah sebagai tanda bersyukur...
yg miskin terimalah zakat dan sedekah dgn syukurnya...

tata.. titi... tutu...


1 comment:

  1. salam..saya gune cosway id sis yer...mintak halal..syukran..

    ReplyDelete