Monday, 4 November 2013

Cibiuk Restoran

Assalamualaikum...

minggu ni sue nak kongsi pengalaman makan di Cibiuk restoran..
hehehe.. sebenarnya.. asben sue yg bawak kami lunch kat cibiuk... nak harapkan sue singgah sendiri ke sini... tunggu lah sampai kiamat.. confirm x sampai2nya...

 Rumah Makan Ciciuk!!
 
suasana Indon memang terserlah kat dalam retoran ni...
dgn alunan muzik ala2 spa gitu...

kat menu ni ada sejarah sambal ni...
haiyyyaaa... anak berderet2 ni.. tak sempat nak baca lah...
 
ini pondok sambal...
 
ada 7 jenis sambal...
semua sambal yg sue tak pernah makan...
dah kawin dgn org banjar ni...
baru lah sue belajar mkn pelbagai jenis sambal..
hahaha...
pada sue memang cukup pelik lah..
sambal tempe.. sambal tomato.. sambal mempelam... dan mcm2 lg..


ini asben sue tengah kautttt sambal...


nasinya memang unik... ini pertama kali sue jumpa..
nasi dibungkus mcm ni...
ala2 bungkus kuih gituh..
aroma daun pisang akan melekat kat nasi... wowww!! memang best!
 
 
 siap makan... kami ke Pantai Bagan Nahkoda Omar..
melayan kerenah anak2... main layang2...
 
 parking kete depan kedai layang2.. warna-warni layang tu menyebabkan daina gelisah..
melalak nk layang2..
ayahnya pun belilah... pastu bg kat sue...
haduiii... mcmana ni????
 sue  mana pernah main layang2... kalu x naikan.. malu giler nih... org ramai dok tengok nih...
ahhhh... mula2 sue bawak daina main bawak pokok... sembunyi dr org ramai yg dok tengok tu...
test layang2 tu naik ke tak nya..
cuba angkat... woowwwww!!! naik lahhhhhh...
daina pun mula exited... melompat2.. "waaa... hebatnya.."
okey... bila layang2 tu dah naik elok... baru lah gi main kat tempat terbuka sikit..
hahaha...
 
pastu... semua budak2 kat situ.. pakat mintak duit ngan mak bapak pasing2 nk beli layang2...
hahaha..
pastu.. ayahnya dtg sambung main pulak... hahaha
 
ikan tembangkor...
yg kisah cerita ibu mengidam telur ikan ni... telurnya boleh makan... ikan tak boleh makan...
sbb hidup 2 alam...
 
 dah balik rumah tu... semua org kepenatan..
daina jea blm lagi...
daina sambung main emak2 ngan ayahnya pulak...
"ayah sakit.. ayah demam.. cian ayah.. ayah kecik lagi.." mulutnya pokpek2 sambik tuamkan kat kepala dan selimutkan ayahnya... hahaha
 
ayah kecik lagi????
sebenarnya itu ayat kitorang tegur daina.. tp daina pulangkan balik ayat tu kat ayahnya dlm main emak2.. hahaha
 

adik hanna dtg nk membantu... tp dgn cara gebebenya... hihihi
 
 
sekian saje celoteh SUEperb MaMa minggu ini...
tata.. titi... tutu...
 
 

No comments:

Post a Comment