Sunday, 26 May 2013

Kapur Ajaib


Assalamualaikum...

kali ni sue nk kongsi cara2 pembunuhan lipas dan semut secara terancang...
kejenya sgt senang... beli jea kapur ajaib ni..

sue beli kat internet... kena bayar pos RM6... kapur ajaibnya rm2 sekotak utk 2 batang...
pendek kata.. mahal tali pada beruk kan... panjang kata... beli jea lah drp hidup dlm sarang lipas yg pengotor tuuuuu...hihihi..

 kapur ni ada jugak di jual kat pasar mlm... biasanya ada di gerai2 yg jual kosmetik yang tak ori..

camni lah rupanya...

toreh jea kat mana2 kawasan laluan lipas....


lepas sue toreh 15 minit...
lipas2 dlm kabinet tu abih gelupor...


pastu mampussssss kerassss...

korang percaya tak....
ini yg sempat sue seret...
yg mati terbiar kat celah2 periuk tu banyak lagi....

 tips.. tip.. tip...
Bila kita melihat seekor lipas di rumah, jangan memukulnya sampai mati hingga keluar isi perut lipas tersebut kerana ia amat berbahaya.

 Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas.

Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru.

 Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm.

 Cara nak tengok cacing pada lipas ni, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin.. Nanti cacing perut lipas akan kelihatan bergerak-gerak.

 Sangat berbahaya apabila cacing ini sampai menyentuh kulit tubuh kita (terutama kaki) kerana ia boleh  masuk melalui pori-pori kulit atau apabila ada luka terbuka pada kulit luar badan anda.

 
Moga menjadi panduan untuk kita semua!!!

Jom buat pembunuhan lipas secara terancang style SUEperb MaMa!!!
tata... titi... tutu...


New batch will b soft awning+plain colour.. It's cool..! Can mix n match easily rite?.. Stay tuned peeps, we will update soon..! HOOHIE hanya di
ROSSEcouture

5 comments:

  1. Salam dear, bole tau beli kat mane kapur ajaib tu...tq... =)

    ReplyDelete
  2. Wasalam... Sy beli online, siti boleh ambik no tel d plastik pos laju kat gambar d atas tu... :)

    ReplyDelete
  3. Wasalam. Ct ambik no tel kat gambar atas tu, d plastic pos laju...

    ReplyDelete
  4. salam akak,bole guna bunuh kepinding x kapur ajaib tu?

    ReplyDelete
  5. wasalam.. kepinding tu ape yea? kau nak try pun xde masalah... sbb kapur tu murah jea...

    ReplyDelete