Tuesday, 3 April 2012

Penapis Air Cosway - Hexagon

semlm tergerak hati SUEperb MaMa nk beli filter air utk diminum, sue beli yang murah jea RM4++ brand Hexagon. 
lepas hantar asben dan anak kat muka pintu rumah.. hehehe.. mula lah operasi godek2 benda alah ni.. fuh!! bepeluh jugak la nk siapkan.. hahaha... siapkan yg zahir dulu pastu terus "on".. tiba2 air mengalir bocor... menggigil la sue.. aduuuiii.. kalu panggil budak service kang xpasal dia charges RM80 utk pemasangan... sue try baca manual balik rupa2nya xsambung satu connector kat tapak tuh! ngok ngek betul la kilang tu... apasalahnya pasang terus jea accessories yg dlm tue...hehehe apa pun... tadaaaaa siap!!! Alhamdulillah.. selamat RM80 i...





kalau yg bajet xberapa byk mcm sue ni.. beli lah filter yg harga sederhana shj... xpayah la yang mahal melampau2 tue... sampai beribu2 gaban..  janji niat nk jaga kesihatan krn Allah.. Allah bg tubuh badan kita dlm keadaan sihat.. sama2lah kita pulang kpd Allah suatu hari nanti dlm keadaan sebaik mungkin.


cuba bayangkan 75% tubuh manusia terdiri dari cecair, hanya 25% shj dari pepejal. Melalui beberapa proses spt perpeluhan dan pernafasan tubuh kita akan kehilangan 10 gelas air sehari. hmmm banyak tuh!! 

Badan manusia mengambil masa 20 hingga 30 tahun untuk merasai kesan buruk klorin dan pada masa tersebut mungkin sudah terlambat untuk kita bertindak. Kesannya adalah secara perlahan-lahan dan tanpa kita sedari.
Sebagaimana ia mampu membunuh bakteria dan ikan di dalam akuarium, ia juga mampu merosakkan dan mematikan sel-sel di dalam tubuh badan manusia secara perlahan-lahan. 

Air Berakali ialah Air hidup mempunyai pH beralkali untuk menyokong keseimbangan bendalir dalam badan. Keserasian ini sangat penting untuk memastikan badan dapat berfungsi pada tahap optimum. ini gambar yang sue buat ujian kat rumah smlm :
kiri : air yang dah ditapis.    kanan : air paip
(warna kebiruan menunjukkan air beralkali)

Peringatan: Lebih banyak anda meminum air, lebih banyak anda perlu menggantikan elektrolit anda. Dari mana anda boleh memperolehi bekalan
elektrolit? Dari air minuman sukan seperti 100 Plus, Excel dll.

Nanti dulu, sebelum anda ke pasaraya untuk membeli minuman tersebut, saya ada satu petua untuk anda. Masukkan secubit garam ke dalam setiap gelen air minuman anda. Nah! Anda sudah mendapat bekalan elektrolit yang cukup. Sudah tentu pengeluar air minuman sukan tidak akan memberitahu kita mengenainya.


Selamat mencuba Resepi dr SUEperb MaMa!!!...

 layaaaannn zassss!!!
 
 

New batch will b soft awning+plain colour.. It's cool..! Can mix n match easily rite?.. Stay tuned peeps, we will update soon..!  Hoodie hanya di Page Facebook ROSSEcouture




No comments:

Post a Comment