Pages

Friday 21 December 2018

Main air pantai di Bali, Indonesia

Tourist Guide akan bawa kita ke kuil jea.. Semua kuil diorang akan rekemen utk ke sana. Kalau bab mandi pantai.. Dia akan limit kan masa sejam setengah gitu.. Memandang kan #the_sufi_sisters tak minat ke tempat tu.. Kitorang lebih seronok habis kan masa dalam air pantai 1 hari.. Ubah plan.. Batalkan plan utk ke Ulu waktu dan Tanah Lot.. Kedua-dua tempat tu temple utk ambik gambar..

Pantai Pendawa.. Pantai terbuka yg memang dipenuhi dgn pengunjung.. Nak main air memang tak privasi...



Sekali rombongan sekolah sampai... Fuhhhh.. Penuh pantai... 






Hari ke tiga - kitorang ke pantai Nusa Dua. Pantai bersambung dgn pantai pendawan... Ombaknya di tengah.. Dipersisir pantai tak ada ombak.. Sgt sesuai utk anak2 main air.. Bersebelahan hotel 5 bintang.. Nak masuk sini kena bayar parking.. 








Air jernih mcm cermin.. 

Main drp air pasang.. Sampai air surut lah.. Itu pun tak puas main lagi.. Sebab nya bersih.. Badan tak rasa melekit sgt... 



Jernih mcm air terjun.. 
Ada yg cakap.. Tak best mana dtg bali sebab.. Pusing sana tourist Guide bawa ke temple.. Pusing sini ke temple... Kitorang tak follow jadual tourist guide yg dah di bincang sblm ni.. Kitorang buat apa yg anak2 suka.. Anak2 nak main pantai puas2.. Kitorang cancle kan semua plan utk ke temple.. Kitorang habiskan masa main pantai jea.. Kita yg bayar tourist Guide.. Dia kena ikut kehendak kita.. 

Seronok atau tak ke satu2 tempat pelancongan.. Sebenarnya letak pada hati dan jadual yg kita ciptakan.. 





No comments:

Post a Comment