Wednesday, 19 July 2017

Kembara 3 - Geng SUFi3 ke Sungai KoLoK, Thailand


"Abg.. jom kita gi melancong... "
"Jom... "
"Kita nak melancong kat mana bang?"
"Kat golokkkk..." Wakakaka

Huhhh! Setakat golok tuh... Tu bukan melancong... Tu "Kucing Rayau" namanya...

Dalam hati Sue... Golok pun golok lah... Janji ke oversea... Ke negara org katakan...

Berbekalkan ilmu melancong sebelum ni.. kami redah jea lah sendiri... Kena selalu bertanya..

Nampak pagawai Imigresen.. terus bertanya... "Nak cop passport kat mama? Kitorang nak gi golok... "

"Sila ke kompleks.. bla.. bla.. bla.."

Kitorang dgn confident nya... Pusing kete.. melepasi gate Imigresen Malaysia.. tunggu pegawai imigresen sekat... Tak de sekat pulak... Kami terus kan perjalanan... Dlm masa 5 minit... Sampai ke pegawai imigresen Thailand...

Sampai di imegrasin Thailand...
Pegawainya sekat... Tanya dah cop passport ke blm?

Kitorang jawab tak tahu nak cop kat mana... Hahhaha..

Pegawai imigresen cakap... Setakat nak mkn2 round kat golok... Tak perlu cop passport pun tak pe... Pegawai tu bg laluan... Sue rasa tak sedap hati... Tak berani lah... Takut kena tangkap kang... Dah satu family masuk lokap.. ohhoiiiii... Family blogger SUEperb MaMa masuk lokap PATI... Tidakkkkkk!!!!

Jadi... Kami patah balik... Scan passport kat imegrasin Malaysia... Pastu cop passport kat imegrasin Thailand...

Leceh jugak lah nak berdepan dgn imegrasin Thailand tu.. dia tanya soalan pelik2 lah...

"Nak pegi mana?"
"Nak pegi mkn2 kat sungai Kolok"

"Nak pegi mkn kat kedai mana?
"Errrrr... " 
Kitorang blur tak tahu nak jawab kedai mana sebab firstime​.. 

Fuhhh... Nasib baik lepas...

Masuk jea golok... Kitorang main pusing2 dlm bandar.. 
Biasanya abg yg turun survey makanan ke.. pakaian ke... Sue jaga anak2 dlm kereta.. dah sampai kat satu kedai ni... Asben tengok baju blouse sesuai utk Sue... Baru lah semua turun... Hahaha...
Dapat lah Sue tapau 3 helai baju blouse.. harga rm64 sehelai... Kalu kat butik sini mungkin harga dlm rm99 ke rm199 sehelai... Ok laaa..

Lagi pun baju Sue dah byk ketat... Saiz body dah berubah laa.. hehehe... Bukan salah Sue mkn byk tauuu... Asben Sue suka beli air kotak susu Dutch lady yg full krim... Ya ampunnn.. sedapnya... Lemak2 gitu... Sedar2... Badan dah chubby2 sudah....

Plan nak cari baju anak2.. tp tak larat nak berhenti dah... Sebab kakak dan Dekna sibuk nak mainan... Singgah lah kat kedai basikal... Bali basikal antik utk adik raina satu dan kereta goyang stereng satu utk kakak dan Dekna.... Hehehe..
Kereta goyang stereng tu... Bukan anak2 jea syok naik... Sue dgn Asben pun main jugakkk... Wakakaka...

Tak nak lah tunjuk gambar kitorang naik kereta tu... Buruk bebenorrrrr weiiii... Kah3

Baju dah dpt... Mainan anak-anak dah dpt... Masa utk makan kali kedua kat sini...

Ini kat Foot Court ...
Bangunan baru dan bersih...
Air tembikai blender cawan besar tu.. rm2 jea... 

Kalu dtg sini.. minum air buah sgt berbaloi... Sebab murah dan sedap...

Survey tempat mkn pun Asben yg turun dulu... Dia akan cek kebersihan kedai.. kebersihan tuan kedai... Dan jenis masakan..  biasanya.. Kalu Asben dah lulus tu... Lulus lah utk family kitorang mkn...

Gambar berdua jea.. 
Kakak dan Dekna seronok berlari ke sana ke mari... Ruang yg luas dan berangin...

Mula2 sampai dah mkn mee celup... Ni mkn round kedua sblm balik.. bihun tomyam pulak... Fuhhhhh... Memang sedap giler lahhh...

Sambil sue dukung nak tidokan adik Raina... Jumpa sebuah kedai jual penyejuk tekak jea.. namanya ais Celing...
Waaaaa.. Memang sejukkk tekakkk.. 

Aishhhh... Terliur weiii... Tak sabar nak pegi golok lagi nih..

Tak sabar nk mkn Pencuci mulut atau penyejuk tekak yg tak ada kat Malaysia...
Nyummy3...

Tata.. titi.. tutu... 








No comments:

Post a Comment