Pages

Monday 5 August 2024

Nur Sufi Dhiahanna 11thn - Ping pong tempat ke 3 di MSSS 2024

Alhamdulillah.. Dekna dapat tempat ke tiga di MSSS 2024 (BKC) .. Ini bermakna 3thn berturut2 player SK Taman Seroja mendapat tempat Ketiga di MSSS.




Tempat ke tiga bersama.. 


Perlawanan ketika Open di suku akhir danB KC di separuh akhir, Dekna jumpa player yang sama guna pimple.

Dekna kalah dengan player pimple... Sue tak heran.. Sue tak marah sebab memang dekna selayaknya kalah dgn dia. Kenapa? Dekna tak pernah training atau sparring dgn player pimple. Kita cakap lah berbuih mulut sampai muntah sekali pun...

"Lawan pimple ni senang jea.. Dia tak de kaki... Dia kayu sekayu2nya!! "

Sue akan jawab balik.. "habis tu? player pimple tu berdiri atas ape? Atas kerusi? Atas kayu? Lagi satu.. Bola pimple ni.. Laju dan lurus spt batu yg kena lastik.. Kalau tak belajar cara ambik bola pimple... Memang tak akan boleh.. Itu adalah realistic. Mesti ada teknik cara utk ambik bola tu.. Kalau tak praktis ambik bola pimple.. Ko akan kalah sampai mati dgn org pimple. Ingat yea.. setakat cakap Secara teori.. Nak2 org yg cakap pun tak pandai main.. Sue tak kan marah dekna membuta tuli mcm tu. Player yang lebih bagus drp Dekna yg sue target dia Johan BKC dlm tangan pun kalah dgn player pimple tu. "

Dekna nangis ketika kalah dgn player pimple .. Sue call dia dan pujuk dia.." Dekna semua ibu2 yg ada di situ... Termasuk lah mama di rumah ni.. Berdoa tanpa henti... Setiap saat dan waktu.. Doa utk Dekna menang... Dan setiap player yg berada di situ semua nak JOHAN... sape nak kalah??? Sebodoh2 manusia pun tak nak kalah.. Sape nak kalah? Sah2 lah kalah tu kena marah.. Kekalahan itu memalukan diri.. Disitulah keimanan kita diuji.. Kalau kita Redha kita akan diam dan menangis mengadulah pada Allah.. Kalau kita Saling salah menyalahkan... Itu bermakna kita tidak Redha"..

Kena ingat satu perkara Dekna.. TAKDIR kemenangan yg semua org berebut utk JOHAN itu hak milik siapa? Hak milik Allah.. Hanya Allah yang tentu kan siapa yg menang.. Tak kira lah dia Muslim atau tak.. Allah yg takdirkan.. Kita Terima Takdir itu.. Kita dapat pahala.. Jika kita Saling salah menyalahkan kita akan dpt dosa.

Bagusnya bersukan ni... Dia melatih kita utk belajar erti Redha.. Kita Redha kita dpt pahala... Tp ingat!! Bersukan jugak boleh jadi dpt dosa... Bila kalah maki hamun org sepuas hati.. Boleh jadi dosa..  


Tata.. Titi.. Tutu... 


Sue disudut mengukir kenangan...😊




No comments:

Post a Comment